دانلود پرسشنامه تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری (اجتماعی شدن) افراد

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری (اجتماعی شدن) افراد ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
15
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دویدن و پیاده روی
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
آیدین شبیری
سال ساخت:
1390
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری (اجتماعی شدن) افراد

این پرسشنامه توسط آیدین شبیری ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری افراد از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و 3 مولفه:

  • کنش متقابل انسانی
  • زبان
  • تجربه پذیری عاطفی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری (اجتماعی شدن) افراد تایید شده است.

انسان موجودی اجتماعی است و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست. هر انسانی در نهایت پس از رشد و رسیدن به بلوغ اجتماعی باید وارد جامعه شود و وارد جامعه شدن نیاز به جامعه پذیری یا اجتماعی شدن دارد. احتمالا زمانی که دانش آموز بوده اید، اصطلاح جامعه پذیری را در کتب درسی اجتماعی زیاد شنیده اید و در مورد آن اطلاعاتی دارید. اصطلاح جامعه پذیری برای اولین بار در کشور ایالت متحده آمریکا در سال 1828 مطرح شد و در سال 1895 مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت. از این اصطلاح در سال 1938 در یکی از مقالات مجله آمریکایی جامعه شناسی استفاده شد و در نتیجه استفاده از این اصطلاح در جامعه رواج پیدا کرد.

جامعه پذیری از نظر لغوی

جامعه پذیری در لغت به معنای، سازگاری، انطباق و آشنایی با جامعه است.

جامعه پذیری یعنی چه؟

جامعه پذیری فرآیندی است که در آن افراد مختلف ویژگی های مناسب برای عضویت در جامعه را یاد می گیرند و کسب می کنند. جامعه پذیری را می توان فرآیند کنش متقابل اجتماعی هم در نظر گرفت که به واسطه این کنش فرد، هنجارها، ارزش ها، اصول اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه خودش را یاد می گیرد و پس از یادگیری آن را درونی می کند. در زبان فارسی، جامعه پذیری و اجتماعی شدن دو کلمه ای هستند که هم معنا در نظر گرفته می شود اما محققی به نام هربرت بلومر معتقد است که اجتماعی شدن بعد از جامعه پذیری اتفاق می افتد و به معنای یکی شدن با جامعه است.

مهم ترین عوامل اثر گذار در جامعه پذیری افراد کدام اند؟

عوامل مختلفی بر جامعه پذیری افراد تاثیر دارد؛ از جمله مهم ترین عوامل، خانواده، گروه همسالان، مدرسه و رسانه های جمعی است.

مهم ترین اصول جامعه پذیری در سال های نخست کودکی توسط خانواده یاد گرفته می شود. همسالان با نفوذی که بر یکدیگر دارند، ارزش های اجتماعی را به یکدیگر یاد می دهند و نقش مهمی را در جامعه پذیر شدن ایفا می کنند. همچنین مدرسه وظیفه مهمی را در مورد اجتماعی کردن دانش آموزان برعهده دارد و باید مهارت های اجتماعی را به نوجوانان و کودکان بیاموزد. اما رسانه های ارتباط جمعی! گفتنی است که اینترنت، تلوزیون، فیلم و سریال، کتاب و برنامه های مختلف مجازی در القای ارزش های جامعه به افراد نقش پر رنگی را ایفا می کنند. نگرش و الگوهای فکری ما از رسانه ها تاثیر می پذیرد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی تاثیر اینترنت بر جامعه پذیری افراد از ابعاد مختلف داشتید، می توانید از این پرسشنامه کمک بگیرید.