دانلود رایگان پرسشنامه اختلال پس از سانحه (Ries)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه اختلال پس از سانحه (Ries) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
15
تعداد صفحات:
2
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه اختلال پس از سانحه (Ries)

این پرسشنامه به بررسی اختلال استرس پس از سانحه در افراد می پردازد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال است.

پرسشنامه اختلال پس از سانحه (Ries) بر اساس مقیاس لیکرت چهار درجه ای می باشد.

تجربه ی رویداد های تروماتیک و آسیب زا برای هر انسانی ناخوشایند است. این رویداد ها می توانند تاثیرات منفی زیادی را بر سلامت روان و سلامت جسم افراد داشته باشند. رویدادی هایی مانند سیل، زلزله، جنگ های شدید و یا تجاوز های عاطفی و جسمس و جنسی جز رویداد های منفی و تروماتیک قرار می گیرند.

اختلال استرس پس از سانحه چیست؟

این بیماری در دسته ی اختلالات روانی و در طبقه اختلالات که از استرس به وجود می آید، دسته ای از اختلالات به عنوان اختلال استرس پس از سانحه و یا (پی تی اس دی) وجود دارد. این اختلال در پی رخداد یک حادثه ی تروماتیک در فرد به وجود می آید. برای مثال فردی که والدین خود را در جنگ از دست می دهد، ممکن است مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه شود. این اختلال گاها به عنوان سندروم شوک بدنی هم شناخته می شود.

این اختلال عموما سه ماه پس از رویداد آسیب زا در فرد به وجود می آید و علائم و نشانه های آن ممکن است تا سال ها در فرد پدیدار شود. فردی که مبتلا به این اختلال است، ممکن است دائما آن رویداد تروماتیک را با خود مرور کند، از آن اتفاق منفی و ناخوشایند دائما اجتناب کند، فرد ممکن است رفتار های خود سرزنشی داشته باشد و یا احساس گناه را تجربه کند و علاوه بر این موارد فرد ممکن است تحریک پذیری بیش از اندازه ای را تجربه کند و این تحریک پذیری شاما، پرخاشگری, عصبانیت و ... باشد.

آیا اختلال استرس پس از سانحه درمان می شود؟

اختلال استرس پس از سانحه کاملا قابل درمان است. در صورت بروز این اختلال بهتر است آن که فرد به یک متخصص بهداشت و سلامت روان مراجعه کند. روانشناس متخصص پس از تشخیص این اختلال در فرد می تواند راه های درمانی مختلفی را به فرد پیشنهاد دهد. روان درمانی، خانواده درمانی، گروه درمانی و ... انواع مختلفی از درمان است که می تواند برای این افراد استفاده شود و تاثیر خوب و به سزایی در بهبود این افراد هم داشته باشد.

فردی که مبتلا به این اختلال تشخیص داده می شود، ممکن است اختلالات دیگری هم همراه این این اختلال تجربه کنند؛ اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، سو مصرف مواد و تغییر در الگوی خواب، تغییر در الگوی اشتها و ..... پس در صورت بروز این اختلال بهتر آن است که فرد هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کند.

در صورت تمایل به ارزیابی اختلال استرس پس از سانحه می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه اختلال پس از سانحه (Ries)