دانلود رایگان پرسشنامه سنجش خود آرمانی و خود واقعی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه سنجش خود آرمانی و خود واقعی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
16
تعداد صفحات:
3
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه سنجش خود آرمانی و خود واقعی

این پرسشنامه برای ارزیابی:

  • خود واقعی
  • خود آرمانی

افراد ساخته شده است.

در این پرسشنامه برای ارزیابی این دو مفهوم باید از دستورالعمل خاصی که درون پرسشنامه ذکر شده است، پیروی کنید.

پرسشنامه سنجش خود آرمانی و خود واقعی دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

خود واقعی چیست؟

هر فردی ممکن است شناخت دقیقی از خودش داشته باشد و در راستای این شناخت  از نیاز ها و خواسته ها و توانایی هایش دیدی درست و آگاهانه داشته باشد. مفهومی که در این باره به کار می رود، اصطلاح خود واقعی است. همه ی ما به عنوان یک انسان در هر سن و سال و جایگاهی که باشیم یک ارزیابی از خود واقعی خودمان داریم. خود واقعی آن چیزی است که ما در واقعیت هستیم. خود واقعی ما شامل توانایی های ماست. توانایی هایی که ما به صورت درست آن ها را ارزیابی می کنیم و آگاهیم که در کنار این توانایی ها ممکن است نقاط ضعفی داشته باشیم و اگر در حیطه ای توانایی نداشته باشیم طبیعی است و قرار نیست که ما در همه ی موارد باهوش و با مهارت باشیم. ما دیدی درست و واقع بینانه در خود واقعی به خود داریم.

خود آرمانی چیست؟

اما آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که به در رویاهایتان خودتان را در جایگاه ویژه ای ببینید؟ مثلا دانش آموزی را در نظر بگیرید که به تازگی در رشته ی ریاضی ثبت نام کرده است و خود را یک استاد ریاضی محض می داند. بر خلاف خود واقعی که حاصل تجربه های ما در زمان اکنون است، همه ی ما یک خود آرمانی نیز داریم. خود آرمانی شامل آرزو ها و آرمان ها و اهدافی است که ما دوست داریم به آن ها برسیم و همه ی این موارد را در خودمان میبینیم. خود آرمانی موجب انگیزه در ما می شود و می تواند ما را به سمت تلاش کردن برای دستیابی به اهدافمان سوق دهد. اصولا دست یابی به خود آرمانی اندکی سخت است چرا که خود آرمانی خارج از توانایی های فردی ما باشد و خود آرمانی می تواند باعث احساسات ناخوشایندی هم در افراد شود.

خود آرمانی می تواند در اثر سبک فرزند پروری خانواده و یا در اثر انتظارات اجتماع از فرد به وجود می آید. لازم است بدانید که فاصله ی خود آرمانی و خود واقعی نباید زیاد باشد. در صورتی که فاصله ی  خود واقعی و خود آرمانی زیاد باشد، فرد ممکن است آسیب ببیند.

این پرسشنامه به منظور ارزیابی خود آرمانی و خود واقعی تهیه شده است. برای دانستن و سنجش این مورد در خود تنها با پیروی از دستورالعمل ذکر شده در این پرسشنامه و انجام مراحل به صورت دقیق و طبق اصول، می توانید به تفاسیر خوبی در این مورد دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه سنجش خود آرمانی و خود واقعی