دانلود رایگان پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
26
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
6
مقیاس:
لیکرت شش درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
ویکتور و کولن
سال ساخت:
1988
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن

این پرسشنامه توسط ویکتور و کولن در سال 1988 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی جو اخلاقی سازمانی بوده است.

این پرسشنامه دارای 26 سوال و 6 بعد:

  • مراقبت و توجه
  • قوانین و مقررات
  • ضوابط
  • ابزاری
  • کارایی مدار
  • مستقل می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن تایید شده است.

آیا به عنوان یک فرد شاغل، تا به حال در سازمان و یا موسسه خاص دولتی و یا غیر دولتی فعالیت داشته اید و یا در حال حاضر در این سازمان ها فعالیت می کنید؟ به عنوان یک کارمند سازمانی، قوانین و مقررات سازمانی که در آن فعالیت می کنید را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما در سازمانی که شما در آن فعالیت می کنید، اصول و مقررات حاکم در آن بر اساس عدالت و اصول اخلاقی می باشد؟ یکی از مسائل مهمی که در حوزه ی مدیریتی مورد توجه و بررسی قرار می گیرد، مسئله اخلاق در سازمان ها می باشد. اینکه درون یک سازمان جو اخلاقی حاکم باشد، بسیار مهم است و می تواند به کارمندان آن سازمان احساس امنیت بیشتری بدهد. در توصیف جو اخلاقی سازمانی باید بگوییم، در سازمانی که جو اخلاقی حاکم است، محیط سازمان بر اساس اصول اخلاقی و ارزش های متفاوت اداره و مدیریت می شود.

ویژگی های سازمان دارای جو اخلاقی

  • در یک سازمانی که جو اخلاقی بر آن حاکم باشد، کارمندان درون سازمان می توانند به راحتی در مورد ایده ها و نظرات خود با مدیران صحبت کنند و مدیران سازمانی نیز از این مسئله به خوبی استقبال می کنند.
  • در یک سازمانی که اخلاقیات بر آن حاکم است، بودجه سازمانی به خوبی به تمامی بخش ها و مدیران و کارمندان درون سازمان تخصیص داده می شود و در این سازمان ها کارمندان از حقوق و پاداش و مزایای خوبی برخوردار می شوند.
  • در این سازمان ها به کارمندان اجازه داده می شود در صورت بروز هرگونه اشتباهی، اشتباه خود را جبران کنند و در صدد جبران اشتباه خود بر بیایند.
  • در این گونه سازمان ها منافع کارمندان هم مورد توجه قرار می گیرد و فقط به مناقع سازمان توجه و تاکید موکد نمی شود. اخلاق حرفه ای، رعایت برابری و انصاف از اصول مهم این سازمان ها می باشد.
  • در این سازمان ها کارمندان و مدیران، به همکاری و همراهی یکدیگر سعی دارند متناسب ترین روش ها و کارآمد ترین روش ها را برای اداره سازمان خود اتخاذ کنند.

برقراری جو اخلاقی در سازمان مزایای بیشماری برای همه ی کارمندانی که در سازمان فعالیت می کنند، دارند که کمترین مزایای آن داشتن آسودگی خاطر و امنیت خاطر در حین کار در سازمان است.

اگر تمایل به ارزیابی میزان جو اخلاقی سازمان داشتید، به عنوان یک کارمند و یا به عنوان سرپرست یک سازمان می توانید از این پرسشنامه استفاده کرده و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن