دانلود پرسشنامه رضایت بیمار محمودی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,000 تومان

دانلود پرسشنامه رضایت بیمار محمودی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
14
تعداد صفحات:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
محمودی
سال ساخت:
1394
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه رضایت بیمار محمودی

این پرسشنامه توسط محمودی در سال 1394 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان رضایت بیمار می باشد.

این پرسشنامه دارای 14 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه رضایت بیمار تایید شده است.

رضایت بیماران

به نظر شما این روزها کلینیک ها و درمانگاه ها تا چه اندازه به رضایت بیماران توجه دارند؟ خوب می دانیم که امروزه کلینیک های درمانی با اهداف متفاوتی در سطح کشور احداث می شوند و مراجعان زیادی را پذیرش می کنند. اهداف تاسیس کلینیک ها و بیمارستان ها متفاوت است؛ به عنوان مثال یک کلینیک ممکن است با هدف انجام جراحی های زیبایی احداث شود، دیگر کلینیک مختص بیماری های چشمی باشد و...

در هر مجموعه پزشکی با هر هدفی، یک رابطه دو سویه میان بیماران و پزشکان تشکیل می شود که رضایت بیمار حرف اول را در این رابطه می زند. مشخصا بیماران به دلیل درد یا رنجی که تجربه می کنند یا بیماری که دارند به پزشک مراجعه می کنند و در وهله اول از پزشک خود انتظار کمک دارند.

کمک پزشک به بیمار از طرق مختلف صورت می گیرد؛ یک تشخیص درست و به هنگام، اتخاذ تصمیم درست در مورد روند درمان، پیگیری روند درمان توسط پزشک، پذیرش بیمار بدون توجه به سود و منفعت مالی، کمک به بیمار در راستای درمان بیماری، توجه به برگرداندن سلامتی به بیمار و نه فقط توجه به کسب درآمد و غیره از جمله کمک هایی است که پزشک می تواند به بیمار خود کند. تمام این موارد می تواند رضایت بیمار از پزشک و روند درمانی را در بر داشته باشد.

ارزیابی میزان رضایت بیماران از پزشکان یا مراکز درمانی کار چندان ساده ای نیست اما محققان موفق به ارزیابی رضایت بیماران با استفاده از چند شاخص مهم رضایتی شده اند.

یکی از این شاخص ها، شاخص رضایت از مشتری نام دارد؛ بر اساس این شاخص میزان رضایت بیمار با توجه به احساسی که نسبت به آن مرکز دارد، مورد ارزیابی قرار می گیرد. بیماران احساسات خود را بیان می کنند و میزان رضایت آن ها مشخص می شود.

شاخص خالص مروجان دیگر شاخص مهم در این زمینه است؛ این شاخص به ارزیابی تمایل بیمار برای معرفی پزشک، کلینیک و درمانگاه و... به دوستان و آشنایان اشاره دارد. زمان اولین پاسخ یک شاخص دیگر است که اشاره به مراجعه آسان، بدون دغدغه به مراکز درمانی را دارد و میزان بازده این مراجعه را ارزیابی می کند.

چندین شاخص دیگر هم برای ارزیابی میزان رضایت بیماران وجود دارد که در این مطلب به ذکر این چند شاخص بسنده می کنیم. در صورت تمایل به ارزیابی متغیر رضایت بیمار می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبر رضایت بیمار محمودی استفاده کنید.