دانلود رایگان پرسشنامه شدت اضطراب برنز

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه شدت اضطراب برنز ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
33
تعداد صفحات:
6
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
دکتر برنز
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه شدت اضطراب برنز

این پرسشنامه توسط دکتر برنز ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی شدت اضطراب بوده است.

پرسشنامه شدت اضطراب برنز دارای 33 سوال بر اساس مقیاس لیکرت چهار درجه ای می باشد.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

اضطراب چیست؟

اضطراب حالتی ناخوشایند و ناشناخته است. در بسیاری از موارد ممکن است ما حتی دلیل اضطراب را در خود ندادیم. اضطراب یک حالت کلی توامان با ابهام است که البته ارزش سازگاری و بقا در انسان را هم دارد. در مواجه با موقعیت های تهدید آمیز داشتن اضطراب واکنشی کاملا طبیعی می باشد.

هر فردی در هر سن و سالی که باشد، بسته به دوره ی سنی خود، وقایع مختلفی را تجربه می کند. تجربه ی رویداد ها و رخداد های مختلف در زندگی هر فردی می تواند متفاوت باشد. گاها در رویارویی با اتفاقات مختلف احساس خوب و خوشایندی داریم و گاه ممکن است اتفاقات و رویدادهای مختلف برای ما چالش برانگیز و ناخوشایند باشد. در این صورت ممکن است افراد اضطراب را تجربه کنند. تجربه ی اضطراب برای هر فردی ممکن است. هر فردی فارغ از اینکه چند ساله می باشد و در چه جایگاه اجتماعی و یا فردی قرار دارد، می تواند اضطراب را تجربه کند. رویارویی با موقعیت های جدید، افراد جدید، تغییر سبک زندگی، تغییر شغل یا تغییر محل زندگی و حتی مهاجرت، انواع فوبیاها و... به دلایل مختلف و حتی خود خواسته ممکن است موجب تجربه ی اضطراب در افراد شود.

اول از هرچیز باید بدانید که اضطراب با حالت استرس یکسان نیست؛ درست است که ممکن است افراد در گفت و گوهای روزانه و یا موقعیت های مختلف این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده کنند، اما این دو واژه و این دو تجربه ی ناخوشایند با یکدیگر کاملا متفاوت است و دوم اینکه ترس و اضطراب هم با یکدیگر کاملا متفاوت است. افراد ممکن است در هنگام ترس، اضطراب داشته باشند. اما این دو حالت با یکدیگر یکسان نیستند.

نشانه های ظاهری اضطراب

  • تنگی نفس
  • لرزش دست و پا
  • قرمز شدن پوست
  • یا عرق کردن کف دست ها و یا صورت

همگی می توانند از نشانه های ظاهری اضطراب در افراد باشد.

آنچه که در مورد اضطراب مهم است، این است که شدت اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. افراد در موقعیت های مختلف می توانند واکنش متفاوت اضطرابی داشته باشند و شدت اضطرابی که تجربه می کنند هم متفاوت باشد. حتی در یک موقعیت خاص و شرایط یکسان، واکنش اضطرابی افراد ممکن است متفاوت باشد و اصلا شبیه به هم نباشد.

اگر علاقمند به دانستن در مورد شدت اضطراب در موقعیت های مختلف بودید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید. با پاسخ دادن به سوالات این پرسشنامه می توانید به اطلاعات خوب و جالبی در این باره دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه شدت اضطراب برنز