دانلود رایگان پرسشنامه کنجکاوی و اکتشاف کاشدان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه کنجکاوی و اکتشاف کاشدان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
10
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
کاشدان
سال ساخت:
2009
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه کنجکاوی و اکتشاف کاشدان

این پرسشنامه از پژوهش معتبر کاشدان در سال 2009 ساخته شده است.

البته این پرسشنامه نسخه دوم پرسشنامه کاشدان می باشد.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی کنجکاوی و اکتشاف می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه کنجکاوی و اکتشاف کاشدان تایید شده است.

اکتشاف چیست؟

قبل از هرچیز باید بگوییم اکتشاف گاها با کلماتی نظیر ابداع، اختراع به کار برده می شود. اما باید بدانید که اکتشاف معنایی متفاوت با ابداع یا اختراع دارد. وقتی صحبت از اکتشاف به میان می آید یعنی فرد به رابطه و خاصیت میان یک مواد خاص، ابزار و .. پی برده است.  شما از اکتشاف می توانید در علم، صنعت و... استفاده کنید. علاوه بر این، وقتی گفته می شود که یک فرد، چیزی را کشف کرده یا موفق به اکتشاف چیزی شده است، یعنی قبل از آن، کسی از این اکتشاف خبر نداشته یا استفاده نمی کرده است.
برای مثال، جاذبه آهن ربا، نیروی جاذبه زمین اکتشاف است.

کنجکاوی چیست؟

کنجکاوی با مفاهیمی همچون اندیشیدن، تفکر کردن، تحقیق، یادگیری و کاوش در ارتباط است. کنجکاوی منجر به رشد می شود. کنجکاوی منجر به یادگیری بیشتر و تلاش برای فهم و آگاهی می شود. فردی که کنجکاو است به دنبال کشف اطلاعات و تجربیات جدید می باشد. کنجکاوی یکی از مولفه های مهم برای موفقیت است. فرد کنجکاو با تمایل ذاتی به دانستن و کسب آگاهی رشد می کند و در مسیر موفقیت قدم بر می دارد.

جذب شدن به چه معناست؟

جذب شدن، نوعی تمایل و میل به نزدیک شدن و انجام دادن کاری می باشد. قدرت جذب تاثیر زیادی بر کنجکاوی و اکتشاف دارد. برای کسب موفقیت در ابعاد گسترده، مانند موفقیت های تحصیلی، شغلی، تجاری و همچنین موفقیت در زندگی، به جز هوش به ویژگی های مهم دیگری هم نیاز است. بسیاری از موارد در موفقیت فرد نقش عمده ای دارند. از میان عوامل دخیل در موفقیت همان طور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، می توانیم به اکتشاف، کنجکاوی و جذب اشاره کنیم.
تمایل ذاتی فرد برای دانستن و کنجکاوی برای یادگیری بیشتر می تواند به فرد برای موفقیت بیشتر کمک کند. همچنین ایده پردازی و کشف می تواند بر موفقیت بیشتر تاثیر گذار باشد.

آیا تا به حال موفق به کشف چیزی شده اید؟ تلاشی برای اکتشاف روابط میان چیزهای خاص داشته اید؟ نقش کنجکاوی در موفقیت را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا تا به حال به وسیله کنجکاوی ذاتی خود موفق به کشف یک رابطه جدید شده اید؟ اگر تمایل به ارزیابی متغیر های اکتشاف، کنجکاوی و جذب شدن دارید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید. پرسشنامه ی کنجکاوی و اکتشاف نسخه یک که توسط کشدان در سال 2004 ساخته شده است، می تواند پرسشنامه ی خوبی برای ارزیابی این متغیر ها باشد.

دریافت رایگان پرسشنامه کنجکاوی و اکتشاف کاشدان