دانلود پرسشنامه تصویر ذهنی برند الریچ

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,800 تومان

دانلود پرسشنامه تصویر ذهنی برند الریچ ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
15
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
الریچ
سال ساخت:
2009
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه تصویر ذهنی برند الریچ

این پرسشنامه توسط الریچ در سال 2009 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی تصویر ذهنی برند می باشد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و 4 بعد:

  • اعتماد به مدیریت و عملیات
  • اعتماد به کارکنان
  • رضایت
  • وفاداری می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه تصویر ذهنی برند الریچ تایید شده است.

اهمیت برندسازی

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که هر سازمان در جهت رشد و پیشرفت باید انجام دهد، ساخت برند و برنامه ریزی برای تعیین استراتژی هایی در جهت برند سازی است. برند یک سازمان گویای فعالیت های آن سازمان بوده و باعث معرفی و شناخته تر شدن سازمان میان عموم مردم می شود.

برند سازمان تاثیر به سزایی در جهت جذب، حفظ و رشد آمار مشتریان سازمانی دارد؛ شنیده شدن، دیده شدن یا لمس یک برند می تواند تداعی کننده احساسات خوشایند یا ناخوشایند در رابطه سازمان باشد و این دقیقا کاری است که یک برند برای سازمان انجام می دهد. هرچه نام یک برند تداعی کننده احساسات مثبت باشد، موفقیت سازمان بیشتر خواهد بود.

نشان تجاری یا همان برند، به مشتریان کمک می کند درک و چشم انداز بهتری از سازمان داشته باشند. همچنین تعاملات دو طرفه مشتری با سازمان به واسطه برند سازی بهتر اتفاق میوفتد. وقتی برندی ساخته می شود، عوامل مختلفی بر شناخته تر شدن آن تاثیر می گذارد.

به عنوان نمونه، کیفیت کالا و خدمات، هزینه مقرون به صرفه، بسته بندی جذاب، میزان نیازی که در مشتری بر طرف می کند، تعریف مشتریان از برند به یکدیگر و به اصطلاح بازاریابی دهان به دهان و تصویر ذهنی برند از جمله عواملی هستند که منجر به شناخته تر شدن برند سازمان میان همگان می شود.

پژوهشگران تصویر ذهنی برند را یک دیدگاه توسعه یافته تعریف کرده اند؛ دیدگاه توسعه یافته ی سهامداران، مشتریان، رسانه ها و عموم مردم در خارج و داخل یک کشور!

به عنوان مثال، در کشور ایران برندی مانند چی توز را در نظر بگیرید؛ با شنیدن نام چی توز اولین چیزی که به ذهن شما آمد چه بود؟ تصویر میموتی سوار بر موتور؟ چی توز موتوری؟ این همان تصویر برند است! تصویر برند تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد پس طبیعی به نظر می رسد که هر سازمانی برای ساخت و ایجاد تصویر برند خود تلاش کند.

طبق نظر الریچ محقق و طراح این پرسشنامه، تصویر ذهنی یک برند از ابعاد مختلف قابل ارزیابی و بررسی است؛ از جمله مهم ترین ابعاد مرتبط با تصویر برند اعتماد به کارمندان، رضایت، وفاداری، اعتماد به مدیریت و عملیات سازمانی می باشد. به نظر شما چه تصویر ذهنی یک برند از چه عواملی تاثیر می گیرد؟

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر تصویر ذهنی برند از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط الریچ ساخته شده است، استفاده کنید.