دانلود رایگان پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود لو

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود لو ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
29
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
لو
سال ساخت:
1996
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود لو

این پرسشنامه توسط لو در سال 1996 ساخته شده است.

این پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود را مورد ارزیابی قرار می دهد. این پرسشنامه دارای 29 سوال و 4 مولفه:

  • ابعاد سازگاری
  • کاهش استرس
  • تصمیم گیری
  • لذت بردن از زندگی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود لو تایید شده است.

خودکارآمدی یعنی چه؟

اگر برای شما سوال شده است که خودکارآمدی یعنی چه و چه معنایی پشت این کلمه قرار دارد، باید به شما بگوییم، خودکارآمدی یک اصطلاح مهم در علم روانشناسی می باشد که توسط روانشناس معروفی به نام آلبرت بندورا مطرح شده است. پس از بندورا، روان شناسان دیگری به بررسی خودکارآمدی پرداخته اند. خودکارآمدی نوعی قضاوت نسبت به عملکرد فردی می باشد؛ تاثیر این قضاوت بر آینده فرد قابل ملاحظه می باشد.

خودکارآمدی از نگاه دیگر، شامل باور فرد نسبت به توانایی ها و عملکرد خودش در موقعیت های گوناگون می شود. هنگامی که یک فرد از خودکارآمدی برخوردار است، یعنی به خودش و توانایی هایش باور دارد و نقاط قوت خودش را به خوبی می شناسد. این فرد برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند و دارای اراده و پشتکار می باشد.
خودکارآمدی انواع مختلفی دارد، برای نمونه می توان به خودکارآمدی تحصیلی، خودکارآمدی شغلی و .. اشاره کنیم. یکی از انواع خودکارآمدی، خودکارآمدی مراقبت از خود می باشد.

خودکارآمدی مراقبت از خود به چه معناست؟

مراقبت از خود یا خود مراقبتی، به رفتار هایی اشاره می کند که یک فرد برای داشتن زندگی سالم و موفق، احساس شادی و نشاط در زندگی خود دارد. خودکارآمدی مراقبت از خود، به ادراک و باور فرد نسبت به توانایی خود برای مراقبت از خودش اشاره می کند. خودکارآمدی مراقبت از خود، ویژگی و مولفه های بسیاری را شامل می شود. 4 مولفه ی مهم خودکارآمدی مراقبت از خود که در این پرسشنامه هم مورد بررسی قرار گرفته است، شامل موارد زیر می شود:

  • ابعاد سازگاری، به توانایی فرد برای سازگار شدن با محیط و انطباق پذیری تعریف می شود. سازگاری یکی از مهم ترین مولفه ها برای مراقبت از خود به شمار می رود.
  • کاهش استرس از دیگر مولفه های خودکارآمدی مراقبت از خود است، تجربه ی فشار و استرس چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت، تاثیرات منفی زیادی بر سلامت روان دارد. یکی از موارد مهم در خود مراقبتی، مدیریت استرس و کنترل منابع استرس در زندگی می باشد.
  • قدرت تصمیم گیری هم با خود مراقبتی در ارتباط است؛ تصمیم گیری درست یکی از نشانه های خودمراقبتی می باشد.
  • در نهایت، لذت بردن از زندگی و توانایی شاد زیستن از دیگر مولفه های خود مراقبتی می باشد.

آیا فکر می کنید، از خودکارآمدی خود مراقبتی برخوردار هستید؟ در صورت تمایل به ارزیابی خودکارآمدی خود مراقبتی می توانید از پرسشنامه ی خودکارآمدی مراقبت از خود لو، استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه خودکارآمدی مراقبت از خود لو