دانلود پرسشنامه رفتار سازمانی مثبت گرا لوتانز

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,000 تومان

دانلود پرسشنامه رفتار سازمانی مثبت گرا لوتانز ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
20
تعداد صفحات:
10
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
لوتانز
سال ساخت:
2007
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه رفتار سازمانی مثبت گرا لوتانز

این پرسشنامه توسط لوتانز و همکارانش در سال 2007 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رفتار سازمانی مثبت گرا بوده است.

پرسشنامه رفتار سازمانی مثبت گرا لوتانز، دارای 20 ماده سوال بوده و بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه ای طراحی شده است.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

مفهوم روانشناسی مثبت گرا

بسیاری از مفاهیم انتزاعی در روان شناسی در مباحث مدیریتی هم بررسی می شوند و ارتباطی میان این مفاهیم با یکدیگر وجود دارد. یکی از این مفاهیم که ابتدا در بستر روان شناسی مثبت گرا مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت و سپس رابطه ی این مفهوم با حوزه مدیریتی اثبات شده و این مفهوم در حوزه مدیریت سازمانی هم وارد شد، مفهوم رفتار سازمانی مثبت گرا بود.

این مفهوم مهم و نو ظهور در عرصه مدیریتی می تواند برای کارمندان و سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی درون سازمان ها مورد استفاده و ارزیابی قرار بگیرد. یکی از افرادی که در مورد این مفهوم تحقیق بسیاری داشته است، فردی به نام لوتانز بوده است. جالب است بدانید که تحقیقاتی که در حوزه مفهوم رفتار سازمانی مثبت انجام شده است، ریشه در تحقیقات موسسه رهبری دانشگاه نبراسکا دارد.

به طور کلی رفتار سازمانی مثبت گرا که در حیطه مدیریت منابع انسانی بررسی می شود، از ترکیب دو ویژگی که مربوط به حالت های روان شناختی مثبت و سازمان هایی با رویکرد مثبت می باشد، به وجود آمده است.

هنگامی که سخن از رفتار سازمانی مثبت به میان می آید، در جریان این فرآیند، توانایی ها و قابلیت های نیروی درون سازمان که همان کارمندان و منابع انسانی می باشند، مورد ارزیابی و اندازه گیری قرار می گیرد. این موارد برای ارتقای سطح عملکرد درون سازمان ها انجام می شود. علاوه بر ارتقای عملکرد سازمانی، در جریان بررسی و اندازه گیری رفتار مثبت سازمانی، کارمندان با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می شوند و می توانند نقاط قوت خود را تقویت کنند و در کنار آن نقاط ضعفشان را به خوبی شناسایی کرده و برای تقویت بیشتر آن اقدام کنند.

شایان ذکر است که یکی از موضوعاتی که به عنوان نکته مهم و سرمایه با ارزشی که در حوزه ی رفتار سازمانی مثبت وجود دارد، سرمایه روان شناختی ای می باشد که پشت مفهوم رفتار سازمانی مثبت وجود دارد. در این باره می توان خاطر نشان که مواردی در مورد مسئولیت پذیری و تعهد، انجام وظایف به صورت درست، دید مثبت به آینده و موفقیت، دستیابی به اهداف و حل تعارضات و مشکل ها در این حیطه ارزیابی و در نظر گرفته می شوند.

در صورت تمایل به ارزیابی این مفهوم، می توانید از این پرسشنامه در جریان کار سازمانی و ارزیابی کارمندان و منابع انسانی در درون سازمان خود استفاده کرده و با آگاهی از موارد مربوط به رفتار سازمانی مثبت، سازمان خود را ارتقا دهید.