دانلود رایگان پرسشنامه مقیاس مثلث سازی بهرامی و یوسفی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه مقیاس مثلث سازی بهرامی و یوسفی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
16
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
بهرامی و یوسفی
سال ساخت:
1391
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه مقیاس مثلث سازی بهرامی و یوسفی

این پرسشنامه توسط بهرامی و یوسفی در سال 1391 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مثلث سازی می باشد.

این پرسشنامه دارای 16 سوال و 3 خرده مقیاس است.

روایی و پایایی پرسشنامه مثلث سازی بهرامی و یوسفی تایید شده است.

عشق و وفاداری دو عنصر مهم یک رابطه می باشد. زمانی که یک زوج اقدام به برقراری رابطه می کنند و یک رابطه عاشقانه میان آن ها شکل میگیرد، لازم است به اصول مختلفی در رابطه توجه داشته باشند. از مهم ترین اصولی که در رابطه باید رعایت شود، وفاداری و تعهد است. همچنین زوجین باید خودشان را در قبال رابطشان مسئول بدانند.

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در روابط ممکن است رخ دهد و به عنوان یک آسیب احتمالی در نظر گرفته می شود، وجود تعارض در رابطه است. اختلاف عقیده و نظر امری عادی است اما باید مورد توجه قرار بگیرید. هرچه تعارض میان زوجین کمتر شود، تعامل میان آن ها صمیمانه تر و مثبت تر است. اما اگر یک زوج رابطه دوستانه ای با هم نداشته باشند، چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد؟ اگر نتوانند تعارضات میان خود را حل کنند، رابطه آن ها درگیر چه مشکلاتی می شود؟

مثلث سازی یعنی چه؟

یک آسیب احتمالی که ممکن است بر روابط میان دو نفر وارد شود، پدیده مثلث سازی یا آسیب مثلثی است. آیا تا به حال نام مثلث عشقی به گوشتان خورده است؟ فیلم هایی با محتوای مثلث عشقی دیده اید؟ رمان های عشقی که در آن روابط مثلثی جریان دارد، چه طور؟ خوانده اید؟ مثلث سازی که به آن مثلث عاطفی هم گفته می شود، رابطه و تعاملی سه نفره است. زمانی که زوج قادر به حل مشکلاتشان نباشند، نتوانند با گفتگو کردن مشکل خود را حل کنند، روابط مثلثی شکل می گیرد. زمانی که رابطه مثلثی تشکیل می شود، توجه زوج به جای خودشان معطوف به فرد دیگر و به جای تلاش برای اصلاح رابطه به روابط دیگر جلب می شود.

در مثلث سازی شخص سوم می تواند هر کسی باشد مانند معشوقه و غیره باشد. توجه داشته باشید، مثلث سازی شخص سوم تاثیر به سزایی در ایجاد انحراف دارد و البته در نگاه اول با کاهش شدت تعارض همراه است. روابط مثلثی تاثیرات نامطلوب زیادی دارد. زوجین تا جایی که ممکن است باید نسبت به رابطه خود حساس باشند و برای داشتن یک رابطه خوب تلاش کنند. با همراهی و همدلی مشکلات خود را حل کنند و از ایجاد روابط مثلثی به جهت کسب آرامش یا رضایت بیشتر، پرهیز کنند.

آیا تا به حال تجربه و درگیری در روابط مثلثی را داشته اید؟ تا به حال به ارزیابی این متغیر پرداخته اید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی مثلث سازی داشتید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط بهرامی و یوسفی ساخته شده است، استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه مقیاس مثلث سازی بهرامی و یوسفی