دانلود رایگان پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه YSQ-SF

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه YSQ-SF ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
72
تعداد صفحات:
15
مقیاس:
لیکرت شش درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
جفری یانگ
سال ساخت:
1994
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

طرحواره چیست؟

طرحواره ها یک سری جملات خبری غیر مشروط است که درباره زندگی، محیط پیرامون و روابط با دیگران آن ها را باور داریم و در همین قالب فکری می مانیم. طرحواره یعنی همان قالب فکری ما و آن چه به وسیله آن دنیا را می بینیم و مسائل را حلاجی می کنیم، رفتار دیگران را معنا می کنیم و به اتفاقاتی که پیرامون ما رخ می دهد، بار معنایی می دهیم.

معرفی پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه YSQ-SF

این پرسشنامه در سال 1994 توسط جفری یانگ ساخته شده است.

پرسشنامه طرحواره یانگ به سنجش 15 طرحواره مختلف در افراد مانند: محرومیت هیجانی، رهاشدگی، بی اعتمادی/بدرفتاری، انزوای اجتماعی/بیگانگی، نقص/شرم، شکست، وابستگی/بی کفایتی، آسیب پذیری در برابر ضرر و بیماری، گرفتار، اطاعت، ایثار، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه، استحقاق، خویشتن داری/خودانضباطی ناکافی می پردازد.

این پرسشنامه دارای دو فرم بلند و کوتاه است که فرم کوتاه دارای 205 سوال است و برای تشخیص های بالینی تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرد اما فرم کوتاه دارای 75 سوال است و جواب هر سوال به صورت طیف لیکرت شش درجه ای از کاملا غلط تا کاملا درست می باشد.

همچنین پرسشنامه YSQ-SF دارای روایی و اعتبار است.

دریافت رایگان پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه YSQ-SF