دانلود رایگان پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا (ASEX) - فرم زنان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا (ASEX) - فرم زنان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
5
تعداد صفحات:
2
مقیاس:
لیکرت شش درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
آریزونا
سال ساخت:
2000
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا (ASEX) - فرم زنان

این پرسشنامه برای ارزیابی تجارب جنسی ساخته شده است.

این فرم از پرسشنامه برای زنان تهیه شده است و دارای 5 ماده سوال بر اساس مقیاس لیکرت شش درجه ای می باشد.

همچنین پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا (ASEX)، دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

اهمیت رابطه جنسی

یکی از موارد تاثیر گذار در داشتن سلامت روان و همچنین سلامت جسم، برقراری ارتباط جنسی سالم می باشد. ارتباط جنسی تاثیر و رابطه ی مستقیمی بر سلامت و بهداشت روان دارد. یکی از مواردی که بر پایداری و روابط سالم و سازنده میان زوجین تاثیر دارد، داشتن رابطه ی جنسی می باشد. برقراری رابطه جنسی در میان زوجین می تواند بر کاهش بسیاری از مشکلات کمک کند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در زمینه ی برقراری رابطه ی جنسی، گفته شده است که، داشتن رابطه ی جنسی ممکن است بر کاهش بسیاری از بیماری ها و اختلالات تاثیر گذار بر روان اثر داشته باشد. مثلا داشتن رابطه ی جنسی ممکن است بر کاهش استرس و اضطراب روزمره در افراد تاثیر به سزایی داشته باشد.

اما درست که داشتن رابطه ی جنسی سالم در میان زوجین لازم است، اما مهم است که در صورت بروز اختلالات جنسی در هرکدام از زوجین، زوج ها سریعا به اقدام به درمان و حل مشکلات خود داشته باشند. میزان ابتلا به اختلالات جنسی در میان زنان و مردان از آنچه که شما تصور می کنید بیشتر است و البته که تاثیر منفی این اختلالات بر زندگی زوجین هم کاملا مشهود است. هر فردی ممکن است که در طول زندگی خود، حتی شده یک بار، درگیر به نقص عملکرد و یا اختلالات جنسی شود، این موضوع کاملا طبیعی می باشد، اما مهم است که در صورت بروز بیماری و یا اختلالات جنسی و در صورتی که فرد با نقص عملکرد در رابطه ی جنسی مواجه شد، به یک متخصص در این زمینه مراجعه کند. متخصصین آگاه به راحتی می توانند مشکلات شما در این زمینه را حل و فصل کنند.

اما زنان نیز می تواند تجارب جنسی مختلفی داشته باشند. تجاربی که برای آنان خوشایند و یا ناخوشایند است. عملکرد جنسی در تجارب رابطه ی جنسی کاملا مرتبط است. میزان برانگیختی و یا رضایت و عدم رضایت بانوان در رابطه ی جنسی کاملا متغیر بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد. البته که تجارب جنسی در مردان هم ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد.

این پرسشنامه ی معتبر سعی بر ارزیابی عملکرد جنسی در بانوان با مطرح کردن 5 سوال دارد. اگر تمایل به ارزیابی تجارب جنسی دارید، به راحتی می توانید از این ابزار استفاده کرده و با تفسیر و نمره گذاری سوالات اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید و در صورت لزوم از یک پزشک آگاه کمک و مشورت بگیرید.

دریافت رایگان پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا (ASEX) - فرم زنان