دانلود پرسشنامه قلدری در مدرسه

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه قلدری در مدرسه ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
40
تعداد صفحات:
21
تعداد مولفه:
2
نمره گذاری:
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
دان اولوئوس
سال ساخت:
1986
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه قلدری در مدرسه

این پرسشنامه توسط دان اولوئوس در سال 1986 ساخته شده و در سال 1996 مورد تجدید نظر قرار گرفته است و به فارسی ترجمه شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قلدری و قربانی شدن دانش آموزان در مدرسه و دوماه اخیر می باشد.

پرسشنامه قلدری در مدرسه دارای 40 سوال  است و دارای نمره گذاری و روایی و پایایی دارد.

مدیران مدارس باید تمام سعی خود را برای مدیریت مدرسه و ساخت مدرسه ای آرام و امن داشته باشند. مدریت یک مدرسه بسیار مهم است، چرا که مدرسه به عنوان خانه ی دوم دانش آموزان تلقی شده و دانش آموزان بیشتر زمان خود را در مدرسه سپری می کنند. بنابراین محیطی که دانش آموزان در آن تحصیل می کنند، بسیار مهم است. در هر مقطع و سال تحصیلی، ممکن است میان دانش آموزان یک  کلاس درس تعارضات و بحث هایی پیش بیاید و تجربه و رخداد این اتفاق کاملا طبیعی است. اما این تعارضات و تنش های میان دانش آموزان سریعا باید حل و فصل شود و دانش آموزان در فضایی صمیمی و جوی سالم و سازنده قرار بگیرند.

نکته قابل ذکر در مورد تنش و تعارضات میان دانش آموزان، وجود قلدری و یا زورگویی توسط یکی از دانش آموزان و یا گروهی از دانش آموزان به دانش آموزان دیگر می باشد.

زورگویی چیست؟

زور گویی را می توان شامل رفتار های منفی و ناخوشایندی که موجب تحقیر و تمسخر فرد می شود، دانست. تحقیر و تمسخری که گاه به صورت کلامی بوده و گاه فیزیکی؛ ولی به هرحال ناخوشایند می باشد. همچنین نادیده گرفتن دانش آموز و یا طرد او از گروه های کلاسی می تواند نوعی قلدری و یا زور گویی به حساب بیاید. فردی که قربانی زورگویی و قلدری دانش آموزان دیگر قرار می گیرد، ممکن است مورد آزار جسمانی مانند کتک خوردن و یا هل داده شدن از طرف دیگران و رفتار های خشن جسمانی از این دست قرار بگیرد. لازم به ذکر است که، تجربه ی زورگویی و قلدری برای فردی که قربانی شده است، باید بیش از یک بار صورت بگیرد و فرد قربانی توانایی دفاع کردن از خود را ندارد. در این صورت دانش آموز قربانی باید مدرسه را محیطی امن بداند و به مدیران و کادر مدرسه به عنوان حامی اعتماد داشته باشد.

ویژگی های محیط امن مدرسه

همه ی سعی مدیران باید بر این باشد که محیطی امن برای دانش آموزان ایجاد کنند، اما ویژگی های یک محیط امن چیست:

  • محیط باید عاری از توهین
  • تمسخر
  • توهین های نژادی
  • یا تهدید شدن از سوی رهبران گروه های قلدری در مدرسه و... باشد.

حال سوال این است که آیا شما به عنوان یک دانش آموز قربانی گروه های قلدری و یا زورگویی دانش آموزان در مدرسه بوده اید؟ چه اقداماتی برای دفاع از خود انجام داده اید؟

اگر مایل به ارزیابی مفهوم زورگویی و یا همان قلدری و قربانی بودن در مدارس دارید، می توانید از این پرسشنامه معتبر استفاده کنید.