دانلود رایگان پرسشنامه لکه جوهرهای رورشاخ

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه لکه جوهرهای رورشاخ ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد صفحات:
17
تعداد شکل:
10
نویسنده:
هرمان رورشاخ
سال ساخت:
1921
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه لکه جوهرهای رورشاخ

این پرسشنامه در سال 1921 توسط هرمان رورشاخ ساخته شد، البته 10 سال پس از ساخت این پرسشنامه رورشاخ فوتح شد و پس از مرگش سیستم امتیاز دهی آزمون رورشاخ توسط ساموئل بک، بورنو کلاپفر و چند فرد دیگر بهبود یافت. جان ای اکسنر بعدها سیستم امتیازدهی دقیق تری را ایجاد کرد. سیستم امتیازدهی اکسنر تبدیل به محبوب ترین سیستم در آمریکا شد، در حالی که در اروپا از روش های دیگری استفاده می‌شد.

پرسشنامه لکه های جوهر رورشاخ دارای 10 شکل مبهم به صورت لکه جوهر است که پاسخ دهنده باید باتوجه به آنچه در ذهنش بعد دیدن شکل ها پدید می آید را بازگو کند و تفسیر این شکل ها نیز بر اساس گفته های فرد می باشد.

این پرسشنامه برای ارزیابی شخصیت و عملکرد عاطفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

فرضیه اصلی رورشاخ آن است که محرک محیطی به‌ وسیله نیازها، انگیزه‌ ها، تعارض‌ ها و آمایه های ادراکی شخص سازمان می‌یابد. این نیاز به سازمان دادن هنگامی‌ که آزمودنی‌ ها با محرک‌ های مبهم مانند لکه‌ های جوهر رورشاخ رو به رو می‌شوند اغراق‌ آمیزتر و گسترده‌ تر می‌ شود.

دریافت رایگان پرسشنامه لکه جوهرهای رورشاخ