دانلود پرسشنامه بازاریابی داخلی مری

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,800 تومان

دانلود پرسشنامه بازاریابی داخلی مری ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
13
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
مری و همکاران
سال ساخت:
2013
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه بازاریابی داخلی مری

این پرسشنامه توسط مری و همکاران در سال 2013 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی داخلی در سازمان از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 13 سوال و 3 بعد:

  • چشم انداز
  • بهبود و توسعه
  • پاداش می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی داخلی مری و همکاران تایید شده است.

بازاریابی

بازاریابی یک شیوه نوین در کسب و کار است؛ سازمان ها و شرکت های مختلف از بازاریابی به نفع فروش محصولات و جذب مشتریان استفاده می کنند. بازاریابی یک رویکرد جدید نبوده اما استفاده از آن این روزها میان سازمان ها و شرکت های مختلف محبوب شده است.
بازاریابی فعالیتی است که مشتریان را به خرید از سازمان، تشویق و ترغیب می کند و زمینه را برای جذب مشتری به سازمان و حفظ آن فراهم می کند. بازاریابی باعث تعهد مشتری به سازمان می شود. سازمان ها با توجه به اهدافی که دارند، می توانند از انواع مختلف بازاریابی استفاده کنند. هر کدام از انواع بازاریابی مزایای خودش را دارد

بازاریابی داخلی یکی از انواع سودمند بازاریابی بوده که به تعامل بهتر و سازنده تر سازمان با مشتریانش کمک می کند. در بازاریابی داخلی سازمان، اهداف، ماموریت، محصولات و خدماتش را به کارمندان خودش تبلیغ می کند. به عبارتی سازمان خدمات و محصولاتی که تولید می کند را به کارمندان خودش ارائه می کند و بازاریابی کاملا داخلی و درون سازمانی است. در بازاریابی داخلی فروش محصولات درون سازمان است.

اما چرا یک سازمان باید محصولاتش را به کارمندان خودش بفروشد؟ در واقع هدف از بازاریابی داخلی ارتقای سطح مشارکت کارمندان در سازمان، افزایش دسترسی آنان به سهم و برند سازمان است. هنگامی که کارمندان خدمات سازمان خود را بشناسند، از کیفیت آن آگاهی داشته باشند، اهداف و چشم اندازهای سازمان خود را درک و باور می کنند در نتیجه خدمات بهتری را به مشتریان ارائه می کنند.

در بازاریابی داخلی بیش از فروش محصول به تجربیات و نگرش مشتریان نسبت به محصولات توجه می شود. در بازاریابی داخلی، مشتریان می توانند با کارمندان سازمان تعامل کنند و این تعامل با استفاده از شبکه های اجتماعی، ایمیل، شرکت در نظر سنجی ها و... ممکن است.

مدیران منابع انسانی نقش مهمی را در بازاریابی داخلی ایفا می کنند. از جمله فرآیند هایی که در بازاریابی داخلی پیگیری می شود، آموزش اهداف و ارزش های شرکت به کارمندان، تشویق کارمندان به ارائه نظر و بازخورد، فراهم کردن محیطی برای بیان انتقادان و نظرات، تلاش برای ارتقای روحیه مشارکت و همکاری و ساخت و ارائه محصول در جهت استفاده کارمندان است.

از نظر مری و همکارانش بازاریابی داخلی در یک سازمان با مولفه هایی همچون، چشم انداز، بهبود و توسعه و پاداش در ارتباط است. به نظر شما بازاریابی داخلی چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شرکت شما از این نوع بازاریابی استفاده می کند؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر بازاریابی داخلی می توانید از پرسشنامه بازاریابی داخلی مری و همکاران استفاده کنید.