دانلود رایگان پرسشنامه سنجش مقدماتی رشد دنور

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه سنجش مقدماتی رشد دنور ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد صفحات:
۸
تعداد مولفه:
۴
نویسنده:
فرانکنبرگ و دادز
سال ساخت:
۱۹۶۷
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه سنجش مقدماتی رشد دنور 

آزمون غربالگری رشد دنور در سال 1967 توسط فرانکنبرگ و دادز برای شناسایی کودکان خردسال، تا شش سالگی، با مشکلات رشد و نمو انجام شد. نسخه اصلاح شده، Denver II، در سال 1992 برای ارائه پیشرفت های لازم منتشر شد. هدف از این آزمایشات شناسایی کودکان خردسال دارای مشکلات رشد است تا بتوان آنها را برای کمک معرفی کرد.

این آزمون ها چهار حوزه رشد کودک را شامل می شوند:

  • شخصی- اجتماعی
  • حرکات خوب و سازگار
  • زبان (کلمات را ترکیب می کند)
  • مهارت های حرکتی ناخالص

تفاوت هر دو تست با سایر آزمایش های غربالگری متداول رشد از این جهت است که معاینه کننده مستقیماً کودک را آزمایش می کند. اگر والدین ارتباط ضعیف برقرار کنند یا ناظر یا گزارشگر ضعیفی باشند، این یک نقطه قوت است. ابزارهای دیگر، به عنوان مثال پرسشنامه سن و مراحل، به گزارش والدین بستگی دارد.

این پرسشنامه به عنوان اولین ابزار برای غربالگری رشد در محیط های طبیعی مانند مراقبت از اطفال سالم مورد استفاده قرار می گیرد و این آزمایش به طور گسترده ای شناخته شده و در 54 کشور مورد استفاده قرار گرفته و در 15 کشور به صورت استاندارد در آمده است.

دریافت رایگان پرسشنامه سنجش مقدماتی رشد دنور