دانلود پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
25
تعداد صفحات:
6
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
تئودوسیو
سال ساخت:
2012
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو

این پرسشنامه توسط تئودوسیو و همکاران در سال 2012 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی جهت گیری های استراتژیک می باشد.

این پرسشنامه دارای 24 سوال و 4 بعد است.

روایی و پایایی پرسشنامه جهت گیری استراتژیک تایید شده است.

سازمان باید با مجموعه قوانین و هنجار های اصولی اداره شود؛ مدیران سازمان باید بر اساس، قوانین درون سازمانی عمل کنند و مجموعه استراتژی هایی را برای سازمان خود تعیین کنند. اصولا سازمان های مختلف جهت گیری استراتژیک مخصوص به خود را دارند و بر اساس این جهت گیری اهداف سازمان را تنظیم و برای کسب آن تلاش می کنند.

جهت گیری استراتژیک یعنی چه؟

استراتژی که به آن راهبرد هم گفته می شود یک نوع برنامه است که برای کسب اهداف تنظیم و نوشته می شود. استراتژی را می توان یک طرح دراز مدت معرفی کرد که کسب اهداف در طولانی مدت را هدف قرار می دهد. هر سازمانی باید یک برنامه راهبردی برای رسیدن به اهدافش داشته باشد.

از نظر تئودوسیو و همکاران، جهت گیری استراتژیک به معنای مجموعه قواعد و راهنمایی هایی است که با بازاریابی شرکت در ارتباط بوده و بر فعالیت های بازاریابی و ایجاد استراتژی های شرکت تاثیر می گذارد. به وسیله جهت گیری استراتژیک می توان اهداف شرکت، رفتارهایی که شرکت برای عملکرد برتر دارد را بررسی کرد.

جهت گیری استراتژیک به نحوه راه اندازی یک کسب و کار، تجارت، ارزش ها و باورهایی بنیادینی که در آن کسب و کار جریان دارد، اشاره می کند. جهت گیری استراتژیک انواع مختلفی دارد؛ برخی از انواع آن که در این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد، شامل جهت گیری مشتری، جهت گیری هزینه گرایی، جهت گیری رقیب و جهت گیری نوآورانه می باشد.

جهت گیری رقیب، به شناخت و درک راهبردهای باقوه و بالفعلی رقبا اشاره می کند. به وسیله جهت گیری رقبا می توان ارزش های برتر مشتریان را شناخت و دانش خود را نسبت به رقبا بالا برد.

جهت گیری هزینه به هزینه گرایی سازمان اشاره دارد و شامل اقداماتی می شود که سازمان ها برای کسب رضایت مشتریان با توجه به کنترل هزینه ها در نظر دارند.

جهت گیری نوآوری به مجموعه راهبردهایی به جهت نوآوری و ساختار شکنی، تولید و طراحی محصولات جدید اشاره دارد و استراتژی مشتری مجموعه راهبردهای مرتبط با درک نیاز مشتری، برآورده ساختن نیاز مشتری، درک و کاهش ضرر می باشد. در استراتژی مشتری به صداقت، تعامل با مشتریان توجه می شود.

جهت گیری استراتژیک سازمان شما چگونه است؟ در سازمان شما به چه نوع استراتژی توجه بیشتری می شود؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارزیابی جهت گیری های استراتژیک داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط تئودوسیو و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.