دانلود رایگان پرسشنامه سنجش میزان اجتماعی شدن دانش آموزان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه سنجش میزان اجتماعی شدن دانش آموزان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
30
تعداد صفحات:
11
مقیاس:
لیکرت شش درجه ای
نمره گذاری:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه سنجش میزان اجتماعی شدن دانش آموزان

این پرسشنامه برای ارزیابی میزان اجتماعی شدن دانش آموزان، ساخته شده است.

این پرسشنامه داراس 30 سوال و بر اساس مقیاس لیکرت شش درجه ای می باشد.

پرسشنامه سنجش میزان اجتماعی شدن دانش آموزان دارای نمره گذاری است.

انسان موجودی است که به ذات اجتماعی بوده و تنهایی گریز است. همه ی انسان ها از زمانی که پا به این دنیا می گذارند، به نوعی با افراد اطراف خود و اجتماع خود ارتباط برقرار می کنند. در برقراری این ارتباط با اجتماع، مزایای بسیاری برای انسان ها حاصل می شود.

هر فرد به عنوان عضوی از جامعه ی خودش باید، با اجتماعش ارتباط برقرار کرده و برای جامعه خود مفید باشد. مفهومی که در دروس و مفاهیم اجتماعی به عنوان بخش مهمی از فرآیند عضو جامعه بودن، مورد بررسی بسیار قرار گرفته است، مفهوم جامعه پذیری است. در واقع جامعه پذیری همان واکنش میان افراد در درون جامعه و به طور کلی جامعه می باشد. فرآیندی که از آن تحت عنوان اجتماعی شدن یاد می شود، به نحوه ی ارتباط و تعامل فرد و جامعه اطلاق می شود.

فرآیند جامعه پذیری باید در چه سنی صورت گیرد؟

فرآیند جامعه پذیری باید در سنین پایین به کودکان و نوجوانان آموخته شود؛ چرا که یادگیری این به اصطلاح پدیده و مهارت برای فرد مهم می باشد و از ضروریات تلقی می شود. افراد در سنین کودکی و نوجوانایی باید توانایی برقراری ارتباط با جامعه خود را داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز، نیازها و خواسته هایشان را در محیط جامعه برطرف کنند. افراد از همان سنین کودکی باید توانایی سازگاری با محیط را به خوبی یاد گرفته و بیاموزند.

عوامل موثر در اجتماعی شدن

موارد زیادی بر روند اجتماعی شدن افراد نقش دارند که از جمله ی این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقش خانواده
  • آموزش مدرسه
  • یادگیری از معلمان
  • تاثیر همسالان

تمام موارد ذکر شده در بالا به همراه عوامل دیگر در نقش پذیری اجتماعی و فرآیند اجتماعی شدن کودکان و نوجوانان به خصوص در سنین مدرسه، نقش و تاثیر به سزا دارند.

اگر روند جامعه پذیری به خوبی در افراد شکل گرفته باشد و نوجوانان و جوانان به خوبی جامعه پذیر و اجتماعی شده باشند، می توان گفت که این جوانان دارای اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری هستند و مسئولیت پذیری را به خوبی آموخته اند. در جریان این روند آن ها به دیگران احترام گذاشته و ارزش مداری را به خوبی یاد گرفته اند. در راستای اجتماعی بودن، کار تیمی نتیجه بخش تر خواهد بود و افراد می توانند به خوبی در کنار یکدیگر همراهی و همکاری تاثیر گذار داشته باشند.

اگر مایل به ارزیابی میزان اجتماعی شدن در نوجوانان در مدرسه یا فرزند خود بودید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید و از مزایای اطلاعاتی که این پرسشنامه در اختیار شما قرار می دهد، مطلع شوید.

دریافت رایگان پرسشنامه سنجش میزان اجتماعی شدن دانش آموزان