دانلود رایگان پرسشنامه تعادل زندگی کاری

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه تعادل زندگی کاری ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
8
تعداد صفحات:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه تعادل زندگی کاری

این پرسشنامه با هدف بررسی تعادل زندگی کاری ساخته شده است.

این پرسشنامه دارای 7 سوال بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ای می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه تعادل زندگی کاری تایید شده است.

کارمندان و تمام افراد شاغلی که در مشاغل مختلف فعالیت می کنند، برای موفقیت در زندگی حرفه ای خود باید از مهارت برقراری و ایجاد تعادل برخوردار باشند. برقراری تعادل در زندگی کاری، تاثیر زیادی بر روند پیشرفت، رشد و ارتقای حرفه ای افراد دارد. اصطلاح تعادل زندگی کاری یا حرفه ای برای اولین بار در علم جامعه شناسی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن اندیشمندان دیگری به سبب علاقه ای که به این مولفه نشان دادند، تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.

پس از آن، پژوهشگرانی که در علوم اجتماعی فعالیت داشتند، به بررسی این مولفه پرداختند و تا به امروز بررسی تعادل زندگی حرفه ای در علوم مختلفی همچون علوم سیاسی و اقتصاد مورد ارزیابی قرار گرفته است. جالب است بدانید در مباحث مدیریتی و سازمانی مولفه تعادل زندگی کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تعادل زندگی کاری چیست؟

اگر می خواهید بدانید تعادل زندگی کاری به چه معناست، باید بگوییم تعادل زندگی کاری مجموعه ای از قوانین و هنجار های مختلف در حوزه سیستم های اجتماعی می باشد. این هنجار ها به ارتقای سطح همکاری و همراهی اعضای آن جامعه کمک می کند و باعث کاهش هزینه های ارتباطی و تبادلی می شود. همچنین، تعادل زندگی کاری به ارزشمندی تعاملات و ارتباطات اعضای درون یک سیستم اجتماعی اشاره می کند. اگر اعضای این سیستم ها به هنجارها پایبند باشند و بتوانند روابطی بر پایه اعتماد ایجاد کنند، موفق به کسب اهداف می شوند.

تعادل زندگی کاری با چه مولفه هایی در ارتباط است؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته، تعادل زندگی کاری با برخی مولفه ها در ارتباط می باشد. این مولفه ها عبارت اند از: تعادل زندگی کاری سازمانی، تعادل زندگی کاری برون سازمانی و تعادل زندگی کاری درون سازمانی.

  • تعادل زندگی کاری سازمانی شاما شبکه های ارتباطی در دسترس می باشد که سازمان، مدیران و اعضای درون و بیرون سازمان در آن فعالیت دارند. روابط در این بعد به اعتماد و صمیمیت میان اعضا بستگی دارد.
  • تعادل زندگی کاری سازمانی درونی به روابط مدیران در درون سازمان مربوط است و روابط بر اساس میزات صمیمیت و اعتماد شکل می گیرد.
  • تعادل زندگی کاری برون سازمانی، به روابط مدیران در بیرون از سازمان اشاره دارد. این روابط بر پایه اعتماد شکل می گیرد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر تعادل زندگی کاری داشتید، می توانید از پرسشنامه تعادل زندگی کاری استفاده کنید و به اطلاعات ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه تعادل زندگی کاری