دانلود پرسشنامه وفاداری سازمانی لیندگرن

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه وفاداری سازمانی لیندگرن ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
9
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
لیندگرن
سال ساخت:
2004
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه وفاداری سازمانی لیندگرن

این پرسشنامه توسط  آدام لیندگرن در سال 2004 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی وفاداری سازمانی می باشد.

این پرسشنامه دارای 9 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه وفاداری سازمانی تایید شده است.

وفاداری سازمانی

می دانیم که وفاداری یک فضیلت و ارزش است و تاثیرات مثبتی بر روابط اجتماعی دارد؛ وفاداری به معنای تعهد؛ صداقت، درستی، راستی و صمیمیت در زندگی است. وفاداری باعث ثبات در رابطه، راستگویی در تعاملات و عمل کردن به تعهدات می شود.

اگرچه وقتی صحبت از وفاداری می شود، توجهات به سمت وفاداری در رابطه جلب می شود اما نوع دیگری از وفاداری وجود دارد که مربوط به سازمان و تعاملات سازمانی بوده و تحت عنوان وفاداری سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

منظور از وفاداری به سازمان داشتن تعهد به سازمان و به کار بردن تمام توانایی کارمند برای به دست آوردن اهداف سازمانی است؛ وفاداری سازمانی با مسئولیت پذیری، تلاش مضاعف، انجام وظایف شغلی با انگیزه و اشتیاق زیاد، سازگاری و هماهنگی با تغییرات در ارتباط است.

پژوهشگری به نام اچ بکر در خصوص وفاداری سازمانی می گوید، اگر کارمندی بداند در جای دیگر و سازمان دیگر شرایط شغلی بهتری برای او وجود دارد، می تواند حقوق بیشتری دریافت کند اما از پذیرش آن شغل به دلیل شغل کنونی اش اجتناب کند، یک کارمند وفادار به سازمان محسوب می شود.

لازم به ذکر است، وفاداری سازمانی زیر مجموعه فرهنگ سازمانی می باشد و فرهنگ سازمان در برگیرنده مجموعه ارزش ها و اصول حاکم بر سازمان است.

کارمندان وفادار مهم ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شوند؛ هرچه میزان وفاداری به سازمان بیشتر باشد، انگیزه شغلی بیشتر می شود و به دنبال آن تمایل به ترک خدمت کمتر می شود. وفاداری در سازمان باعث اشتیاق به کار می شود و بر میزان رضایت شغلی می افزاید.

هرچه وفاداری به سازمان با پیامدهای مثبت در ارتباط است، عدم وفاداری به سازمان با هزینه هایی برای سازمان همراه است؛ زمانی که کارمند به سازمان تعهد نداشته باشد در انجام وظایف کوتاهی می کند و ممکن است هر لحظه اقدام به ترک سازمان کند. عدم وفاداری به سازمان بر هویت شغلی تاثیر می گذارد و از میزان همدلی و همدردی میان کارمندان کم می کند.

بنابر آنچه گفته شد، وفاداری به سازمان یک احساس مرتبط با هویت و وابستگی به فردی به سازمان است و با پایبندی به شغل و اشتیاق به حضور در محل کار در ارتباط است. وفاداری شغلی با پاسخگویی حرفه ای در ارتباط بوده و بر میزان پاسخگویی حرفه ای می افزاید.