دانلود رایگان پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی دایلورنزو

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی دایلورنزو ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
10
تعداد صفحات:
3
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
دایلورنزو
سال ساخت:
2012
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی دایلورنزو 

این پرسشنامه توسط دایلورنز و همکاران در سال 2012 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال و 2 بعد:

  • مراقبت از سلامتی
  • اجتناب و گرایش به مراقبت پزشکی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی تایید شده است.

اولین واکنش طبیعی ما انسان ها در مقابل بیماری های جسمانی مراجعه به پزشک برای تشخیص بیماری و دریافت دارو و پیگیری مراحل درمان است. مراجعه به پزشک برای درمان بیماری یک راه حل منطقی به شمار می رود. پس کمک طلبی از پزشکان یک راه حل قابل قبول است.

کمک طلبی از پزشکان یعنی چه؟

در مواقعی که خودمان بیمار هستیم یا یکی از عزیزانمان بیمار است، از پزشک مشورت می گیریم یا با پزشکان در ارتباط هستیم. هرگونه رفتاری که شامل، سوال پرسیدن از پزشک، متخصص سلامت روان مانند روان شناس یا روان پزشک، پیرا پزشک، پرستار و غیره شود، جستجو برای یافتن راه حل مشکل، تلاش برای پیدا کردن سر نخ، کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری یا کمک گرفتن از متخصص حرفه ای، به معنای کمک طلبی از پزشکان است.

مولفه های مرتبط با کمک طلبی پزشکی کدام اند؟

در ادبیات پژوهشی، دو مولفه با کمک طلبی پزشکی در ارتباط است؛ پذیرش کمک طلبی و اجتناب از کمک طلبی.

زمانی که فرد علی رغم داشتن مشکل از کمک گرفتن امتناع می کند و هیچ تمایلی به دریافت کمک ندارد، دارای رفتار اجتناب از کمک طلبی می باشد. بالعکس زمانی که فرد برای یافتن راه حل مشکلاتش، از پزشکان متعدد سوال می پرسد، تمایل دارد هر چه سریع تر مشکل پزشکی اش را حل کند، یعنی رفتار پذیرش کمک طلبی دارد.

لازم به ذکر است، کمک طلبی از پزشکان در مورد بیماری های جسمانی نسبت به بیماری های روانی شایع تر است. عموما زمانی که یک فرد به اختلال روانی خاصی مبتلا باشد، توجه کمتری نسبت به پیگیری درمان و کمک طلبی از پزشکان دارد. همچنین نگرش های مختلفی در مورد کمک طلبی از پزشکان وجود دارد؛ نگرش هایی که منفی و مثبت می باشند.

اجتناب از کمک طلبی به دلیل دریافت برچسب اجتماعی، جلوگیری از رخداد تعارض در محیط خانواده، کمک گرفتن از آشنایان به هنگام نیاز، ترس از دریافت برچسب ناتوانی و غیره از جمله نگرش های منفی در مورد کمک طلبی از پزشکان است.

به طور کلی کمک طلبی از پزشکان تنها راه بهبودی از بیماری و قطع زنجیره بیماری های واگیردار است. آیا شما در مواقع بیماری یا لزوم، رفتار کمک طلبی از پزشکان را دارید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر رفتار کمک طلبی از پزشکان را داشته باشید می توانید از پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی که توسط دایلورنز و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه نگرش نسبت به کمک طلبی پزشکی دایلورنزو