دانلود پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,800 تومان

دانلود پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
5
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
شولینگ لی
سال ساخت:
2000
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی

این پرسشنامه توسط شولینگ لی در سال 2000 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی توسعه استراتژی بازاریابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 5 سوال است. روایی و پایایی پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی تایید شده است.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ اصطلاح نام آشنا در عرصه مدیریت و کسب و کار است؛ بسیاری از کسب و کار ها این روزها توجه زیادی به بازاریابی دارند. تعاریف ارائه شده برای بازاریابی بسیار است. شما با یک جستجوی ساده می توانید صد ها تعریف در خصوص بازاریابی پیدا کنید که از قضا هر کدام از این تعریف ها، تعریف کامل و دقیقی از بازاریابی است.

اما به طور کلی و با نگاهی بر تمام تعریفات ارائه شده از بازاریابی می توان بازاریابی را مجموعه فعالیت ها و فرآیند هایی تعریف کرد که شرکت ها و سازمان ها در جهت، ساخت، انتقال، رساندن و تبادل پیام انجام می دهند و در نهایت مجموع تمام این فعالیت ها به جذب مشتری، ارباب رجوع وهمکاران می شود. در نهایت بازاریابی به توسعه و رشد سازمان کمک می کند.

سازمان ها با کمک گرفتن از بازاریابی، مشتریان را به سمت سازمان سوق می دهند و انگیزه ای در مشتری برای خرید و تعامل با سازمان ایجاد می کند. بازاریابی باعث ایجاد اعتماد در مشتری می شود و مشتری را به سازمان وفادار می کند.

استراتژی چیست؟

استراتژی که نام دیگر آن راهبرد است، یک جهت گیری ذهنی می باشد؛ این جهت گیری فرد یا سازمان را به سمت یک هدف یا چشم انداز هدایت می کند. هر فردی می تواند جهت گیری ذهنی مخصوص به خودش را داشته باشد. استراتژی را می توان جهت گیری فعال و پویا دانست که سازمان را به آرمان ها و اهدافش نزدیک می کند.

هر سازمانی باید استراتژی خاص خودش را داشته باشد؛ استراتژی به سازمان در جهت ایجاد مزیت رقابتی، حفظ برتری کمک می کند.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی یا مارکتینگ استراتژی، به مجموعه اهداف، استراتژی و جهت گیری که در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی به کار می رود، گفته می شود. استراتژی بازاریابی را می توان یک برنامه کلی قابل فهم دانست که هدف از اجرای این برنامه افزایش عملکرد، بالابردن بودجه، افزایش سرمایه، جذب بیشتر مشتری به سازمان، حفظ مشتریان به سازمان می شود.

اگر سازمانی تمایل به ایجاد مزیت رقابتی داشته باشد و بخواهد نسبت به رقبایش در جایگاه برتر قرار بگیرد، باید از یک استراتژی مارکتینگ بهره ببرد و برای تنظیم و اجرای این برنامه زمان بگذارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر توسعه استراتژی بازاریابی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط شولینگ لی ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.