دانلود رایگان پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS-SR)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS-SR) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
24
تعداد صفحات:
7
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
لیبوویتز
سال ساخت:
1987
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS-SR)

این پرسشنامه در سال 1987 و برای ارزیابی اضطراب اجتماعی در دو مولفه زیر ساخته شده است:

  • اضطراب عملکرد
  • اضطراب اجتماعی

پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS-SR) دارای  24 سوال بر اساس مقیاس لیکرت چهار درجه ای می باشد.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

افراد بسیار همچون برون گرایان از تعامل با دیگران و قرار گرفتن در جمعیت شلوغ و بزرگ لذت می برند. افراد بسیاری هستند که جمع گرا بوده و از میان جمعیت قرار گرفتن حال خوبی دارند، گویی که جمعیت و تعامل با دیگران موجب می شود انرژی زیادی داشته باشند. بر خلاف این دسته از افراد، تعداد محدودی از افراد هم وجود دارند که مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی هستند. اضطراب اجتماعی به عنوان نوعی هراس و فوبیا هم شناخته می شود. فردی که اضطراب اجتماعی دارد، از قرار گرفتن در جمعیت بیزار است و همیشه به نوعی از قرار گرفتن در میان جمعیت اجتناب می کند.

داشتن اضطراب اجتماعی می تواند تاثیر منفی بدی بر افراد داشته باشد. ما به عنوان یک شهروند و فردی اجتماعی دائما در حال رفت و آمد در اجتماع هستیم؛ ما برای کار کردن، برای تحصیل کردن، برای خرید کردن و حتی مواردی مانند گردش و تفریح و گذراندن زمان هایی برای استراحت، با اجتماع و افراد در تعامل هستیم. تعامل با دیگران گریز ناپذیر است، چرا که همه ی ما برای رفع بسیاری از نیاز های خود به اجتماع نیاز داریم و حال در نظر بگیرید که، فردی که اضطراب اجتماعی دارد و در وهله دیگر این اضطراب تبدیل به اختلال هم شده باشد، تا چه اندازه می تواند با اثرات منفی این نوع هراس و اضطراب رو به رو شود. در این صورت سلامت روان فرد هم می تواند تحت تاثیر مستقیم این اضطراب قرار بگیرد.

ویژگی فردی که دارای اضطراب اجتماعی است

  • فردی که اضطراب اجتماعی دارد، ممکن است همیشه در حال برنامه ریزی کردن برای اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی باشد.
  • سخنرانی در جمع و بیان ایده و نظرات به گروهی از مردم برای این افراد سخت و اضطراب آور است.
  • این افراد از اینکه مورد تحقیر و یا تمسخر مردم در جامعه قرار بگیرند، می ترسند. مورد انتقاد قرار گرفتن برای این افراد سخت و دردناک می باشد.
  • حتی رفتن به مهمانی هم ممکن است برای این افراد اضطراب آور باشد.
  • فرد مبتلا به اضطراب اجتماعی ممکن است از برقراری تماس با تلفن همراه و با فردی که او را نمی شناسد هم اجتناب کند.
  • به طور کلی داشتن اضطراب اجتماعی می تواند شرایط سخت و محدود کننده ای را برای افراد ایجاد کند. شرایطی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به نقص عملکرد در این افراد شود.

اگر مایل به ارزیابی اضطراب اجتماعی در خود و یا دیگران بودید، می توانید از این پرسشنامه ی معتبر استفاده کرده و بهره بگیرید.

دریافت رایگان پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS-SR)