دانلود پرسشنامه سرزندگی ذهنی رایان و فردریک

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه سرزندگی ذهنی رایان و فردریک ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
7
تعداد صفحات:
7
مقیاس:
لیکرت هفت درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
ایان و فردریک
سال ساخت:
1997
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه سرزندگی ذهنی رایان و فردریک

 این پرسشنامه توسط رایان و فردریک در سال 1997 برای ارزیابی میزان سرزندگی در افراد تهیه شده است.

این پرسشنامه 7 سوال دارد و بر اساس مقیاس لیکرت هفت درجه ای می باشد.

همچنین پرسشنامه سرزندگی ذهنی رایان و فردریک دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

زندگی سرشار از اتفاقات مثبت و منفی می باشد. به طور کلی همه ی انسان ها انواع احساسات مثبت و منفی را تجربه می کنند. تجربه احساسات منفی نیز به نوبه خود برای انسان تجربیات خوبی بر جای می گذارد و موجب آموختن درس هایی در ندگی می شود. به طور کلی تجربه احساسات منفی و ناخوشایند در کنار احساسات مثبت است که معنا گرفته و موجب معناداری زندگی می شود.

احساسات مثبت اما، احساسات خوشایندی هستند که همه ی ما از تجربه آن حس خوب داریم و دوست داریم که این احساسات بارها و بارها برای ما رخ دهد و تکرار شود. به عبارت دیگر احساسات مثبت و خوشایند دیگر، حس مثبت سرزندگی را برای ما به ارمغان می آورد.

سر زندگی چیست؟

می دانم که شما هم بار ها این کلمه را در مورد افراد مختلف و از زبان اشخاصی که در اطرافتان هستند، شنیده اید. سرزندگی تجربه ی یک احساس خوب و مطلوب است. احساسی که همراه خود شادی و نشاط به همراه دارد و انرژی و تمایل به زندگی کردن همیشه همراه با سرزندگی است. افرادی که دارای ویژگی سرزندگی هستند، شادابی و نشاط و طراوت خاصی دارند و عشق به زندگی در آنان همیشه هویداست.

تاثیرات سرزندگی

خوب می دانیم که سر زندگی تاثیرات مثبت به سزایی دارد. افرادی که دارای حس سرزندگی و شادابی می باشند، عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند. عموما این افراد در حوزه ی تحصیل، کار و کسب درآمد در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارند. علاوه بر تاثیری که سرزندگی بر زندگی در دوره ی جوانی دارد، موجب احساس بعتر و عملکرد کارا تر در زمان سالمندی هم می شود. مهم است که سرزندگی را در خود تقویت کرده و سعی کنیم، شادابی بیشتری به زندگی خود ببخشیم؛ اما چگونه؟

عوامل موثر بر سرزندگی

طبق تحقیقاتی که بر روی سرزندگی و افراد سر زنده انجام شده است، مشخص شده است که سرزندگی با عوامل بسیاری در رابطه است. افرادی که ما در تعامل با آن ها به سر می بریم و با آن ها در ارتباط هستیم بر میزان سرزندگی ما اثر گذار اند. پس بهتر آن است که با افرادی که مثبت هستند و نگرش خوبی به زندگی دارند، در ارتباط باشیم. همچنین مهم است که محیطی که در آن قرار داریم، محیطی سرشار از انرژی مثبت و حال خوب باشد؛ چرا که قرار گرفتن در محیطی که انرژی مثبت بر آن حاکم است، باعث حال خوب و انرژی مثبت در شما هم می شود.

این پرسشنامه قصد ارزیابی سرزندگی در افراد را دارد. در صورت تمایل می توانید از این پرسشنامه بهره بگیرید.