دانلود رایگان پرسشنامه باورهای آموزشی استادان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه باورهای آموزشی استادان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
42
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه باورهای آموزشی استادان

پرسشنامه باور های آموزشی استادان دانشگاه برای بخشی از رساله ی دکتری و برای ارزیابی باور های آموزشی استادان تهیه شده است.

این پرسشنامه دارای 42 سوال می باشد و بر اساس یک طیف لیکرت 4 درجه ای از کاملا موافقم، موافقم، مخالفم و کاملا مخالفم درجه بندی شده است.

این پرسشنامه باید توسط اساتید پاسخ داده شود.

در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مسئولیت آموزش و رفع پاسخ ها و نیاز های درسی دانشجویان بر عهده ی اساتید می باشد. اساتید موظف می باشند که پاسخ گوی نیاز دانشجویان در مقاطع تحصیلی باشند. محتوا و دروسی که توسط اساتید به دانسجویان تدریس می شود باید بر اساس سرفصل های تعیین شده و دقیق و کامل باشند.

در این پرسشنامه که باور های اساتید در مورد فعالیت و آموزش محتوا و اصول درسی به دانشجویان می باشد، موارد زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. محتوایی که توسط اساتید به دانشجویان آموزش داده می شود چه از طریق آموزش مجازی و چه آموزش حضوری باید کامل باشد. دانشجویان باید هم از جانب اساتید و هم از جانب خودشان ارزیابی و خود ارزیابی بشوند. آموزش به هر نوعی که باشد باید اهداف آموزش را محقق کنند؛ این اهداف می توانند شامل آموزش دروس و در کنار آن آموزش مهارت ها و اصولی برای زندگی بهتر باشد.پ

دانشجویان برای شرکت در کلاس های درس خواه به صورت مجازی و خواه حضوری باید آمادگی لازم را داشته باشند؛ این آمادگی شامل آمادگی جسمی و روحی و شناختی و عاطفی و ... می باشد. همچنین استاد نیز باید توجه به میزان آمادگی دانشجو داشته باشد و در صورت عدم آمادگی و با داشتن دلیل موجه دانشجو را درک کند. اگر شیوه ی آموزش از شیوه حضوری به مجازی تغییر کرد، تمام مراحل باید گام به گام و دقیق طی شوند و محتوا و زمان بندی کلاس ها دقیق و به عبارت دیگر سازماندهی شده باشد.

مهم است که در حین آموزش اساتید نیاز جامعه و یا دانشگاه خود را در نظر بگیرند و این نکته را نیز مورد توجه خود قرار دهند. از یادگیری نکات فرهنگی نباید غافل شد و اساتید بهتر است مفاهیم تصویری و نموداری و مطالب بیشتر از آنچه در کتب درسی مشخص ارائه شده است، از طریق کلاس های مجازی و یا حضوری در اختیار دانشجو قرار دهند؛ مهم است که دانشجویان در فرآیند های چالشی و حل مسئه شرکت کنند و ذهن آن ها درگیر مسائل درسی و حل این مسائل شود.

انجام پژوهش با اهداف مختلف نیز می واند قدمی رو به جلو برای پیشرفت در دانشجویان باشد در صورت ممکن بهتر است اساتید در مسیر پژوهشی نیز همراه و همکار دانشجویان باشند. اگر مایل به ارزیابی باور های اساتید در مورد نحوه آموزش مجازی و حضوری هستید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کرده و باور استاد خود را در مورد محتوای آموزشی بدانید.

دریافت رایگان پرسشنامه باورهای آموزشی استادان