دانلود پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت الویت و مک گریگور (AGQ-R)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
3,000 تومان

دانلود پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت الویت و مک گریگور (AGQ-R) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
12
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
الویت و مک گریگور
سال ساخت:
2001
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت الویت و مک گریگور (AGQ-R)

این پرسشنامه توسط  الیوت و مک‌ گریگور در سال 2001 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی هدف پیشرفت می باشد.

این پرسشنامه دارای 12 سوال و 4 مولفه، تسلط ـ گرایش، جهت ‌گیری تسلط ـ اجتناب، عملکرد ـ گرایش و عملکرد ـ اجتناب می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R) تایید شده است.

هدف پیشرفت

انگیزه عامل مهمی برای شروع یک فعالیت است؛ اگر انگیزه وجود داشته باشد، میل به شروع و اتمام یک فعالیت بیشتر خواهد بود و افراد گرایش به انجام کارها خواهند داشت. انگیزه و انگیزش دو متغیر مهم مورد بررسی در علم روان شناسی است. روان شناسان همواره به بررسی تاثیر انگیزش بر رفتار آدمی پرداخته اند.

یکی از نظریاتی که من باب انگیزه مطرح شده است، نظریه جهت گیری هدف پیشرفت می باشد؛ نظریه هدف پیشرفت یک رویکرد جدید در روان شناسی و در سه دهه اخیر جز محبوب ترین نظریاتی بوده که توسط روان شناسان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

روان شناسانی که در مورد انگیزش و رشد مطالعه داشته اند و آن هایی که در حیطه روان شناسی اجتماعی و تربیتی فعالیت می کنند، نقش مهمی در ارائه این نظریه داشته اند.

در خصوص جهت گیری هدف باید بگوییم که جهت گیری هدف یک الگوی منسجم از باورهای فرد است؛ این الگو باعث می شود که فرد به طرق مختلف به موقعیت های متفاوت گرایش پیدا کند و در نهایت در آن زمینه به فعالیت بپردازد و در نهایت پاسخی که می خواهد را ارائه کند.

در واقع در این نظریه و دیگر نظریاتی که در حیطه جهت گیری هدف پیشرفت مطرح شده است، به قصد و نیت فرد از انجام فعالیت و هرگونه رفتارهای مرتبط با پیشرفت تاکید شده است. به عنوان مثال، بر اساس نظریه جهت گیری هدف پیشرفت، به چرایی تلاش یک محصل در موقعیت های پیشرفت به جای اینکه محصل در موقعیت پیشرفت چه می خواهد و به چه چیز می خواهد برسد، پرداخته می شود.

بر اساس نظر الیوت، جهت گیری هدف پیشرفت روشی است که فرد به وسیله آن در مورد شایستگی هایش قضاوت می کند. الیوت و همکارش مک گریکور یک دیدگاه جدید در خصوص جهت گیری هدف معرفی می کند که این دیدگاه الگوی دو در دو  (۲*۲) نام دارد.

بر اساس نظر این دو محقق، شایستگی مفهوم اصلی جهت گیری هدف است و در نظریه چارچوب جهت گیری هدف از دو بعد قابل بررسی است؛ بعد اول تعریف شایستگی و بعد دوم چگونگی ارزش دادن به شایستگی می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس مولفه های تسلط ـ گرایش، جهت ‌گیری تسلط ـ اجتناب، عملکرد ـ گرایش و عملکرد ـ اجتناب داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.