دانلود رایگان پرسشنامه انگیزش پذیرش نوآوری های آموزشی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه انگیزش پذیرش نوآوری های آموزشی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
18
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه انگیزش پذیرش نوآوری های آموزشی

این پرسشنامه، دارای 18 سوال است.

پرسشنامه انگیزش پذیرش نوآوری های آموزشی بر اساس مقیاس لیکرت طراحی شده است. مقیاس لیکرتی این پرسشنامه 5 درجه ای بوده و حاوی گزینه های، بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و بسیار کم است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نوآوری و پذیرش آن بوده است.

همیشه و قبل از تاسیس یک سازمان و یا مجموعه، مجموعه ای از قوانین و اصول برای پیشبرد اهداف آن در نظر گرفته و طراحی و تدوین می شود. افراد درون این سازمان ها موظف به اجرای این ایده ها و اصول و قوانین هستند و در صورتی که این اصول و قوانین به اجرا در بیایند و افراد درون مجموعه به آن پایبند باشند، می توان رشد و ارتقای سازمان و یا اداره را پیش بینی کرد. اما پس از گذشت سال ها و یا ماه ها ممکن است ایده های قبلی و اصول اجرا شده در درون یک مجموعه و سازمان نیاز به اصلاح داشته باشند و مورد اصلاح و تغییر قرار بگیرند و گاها در روند بازآزمایی مجدد قرار گرفته شوند. در این صورت می توان گفت نیاز به نوآوری در این مجموعه و سازمان دیده می شود.

اما نو آوری به چه معناست؟

قطعا معنای نوآوری را می توان از خود کلمه دریافت و حدس زد، اما به طور کلی نو آوری با توجه به ذات و ماهیتی که دارد، نوعی فرآیند تعریف می شود؛ فرآیندی که بر حسب آن تغییراتی ایجاد خواهد شد، و بر اساس آن ایده های نو انتخاب و برای اجرای آنان اصولی تعیین خواهد شد. در جریان فرآیند نوآوری اگر تصمیمات درستی گرفته شود و تغییراتی که اعمال می شوند، صحیح اجرا شوند و روند کلی نوآوری به خوبی پیش رود، این مورد می تواند پیش بین خوبی برای ارتقا و رشد باشد. علاوه بر بحث نوآوری که دارای اهمیت بسیار است، در هر زمینه و سازمان و مجموعه ای، چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک، آنچه که در کنار این نوآوری از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است، مبحث پذیرش این نوآوری توسط افراد درون مجموعه و بیرون از آن می باشد.

بنابراین پذیرش نوآوری از خود روند نوآوری گاها می تواند پر اهمیت تر باشد. اینکه افراد درون مجموعه با تغییر روند گذشته و سنت قبلی مشکلی نداشته باشند و از روند جدید استقبال کنند، بسیار مهم است. اینکه افراد به اتفاق یک دیگر به این نتیجه برسند که نیاز به نوآوری و تغییر آیین و سنت های قدیمی احساس می شود و باید گامی در جهت نو آوری و تغییرات برداشته شود، به شدت حائز اهمیت است. این پرسشنامه نیز با هدف ارزیابی انگیزه و پذیرش نو آوری در میان معلمان طراحی و ساخته شده است. در صورتی که مایل بودید انگیزه و تمایل به پذیرش نوآوری را در خود بسنجید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه انگیزش پذیرش نوآوری های آموزشی