دانلود رایگان پرسشنامه سنجش انگیزه مدیریت ماینر و اسمیت

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه سنجش انگیزه مدیریت ماینر و اسمیت ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
7
تعداد صفحات:
2
مقیاس:
لیکرت هفت درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
ماینر و اسمیت
سال ساخت:
1989
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه سنجش انگیزه مدیریت ماینر و اسمیت

این پرسشنامه توسط ماینر و اسمیت در سال 1989 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی انگیزه افراد برای اداره ی سازمان های بزرگ و پیچیده می باشد.

پرسشنامه سنجش انگیزه مدیریت ماینر و اسمیت، دارای 7 سوال و بر اساس مقیاس لیکرت هفت درجه ای می باشد.

همچنین این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری نیز می باشد.

عوامل موثر در اداره صحیح یک سازمان

برای اداره ی هر سازمان و نهادی یک سری اصول و قوانین منطقی و مشخصی باید وجود داشته باشد. اصولا مدیریت نهاد ها و سازمان های بزرگ نیازمند دقت می باشد. فردی که برای مدیریت سازمان های بزرگ انتخاب می شود، باید از شرایط خوبی بهره مند باشد و هم چنین از امور و مسئولیت های مدیریت آگاهی داشته باشد.

یکی از مواردی که برای مدیریت درست مجموعه و سازمان های بزرگ لازم و ضروری است، تحصیلات مدیر سازمان است. مهم است که مدیران سازمانی دارای تحصیلات مربوط به شغل و جایگاه خود باشند و از اصول مدیریتی و مسئولیتی که به عنوان یک مدیر بر عهده دارند، آگاه باشند. داشتن تحصیلات در زمینه ی مناسب فقط یکی از این موارد است. علاوه بر تحصیلات ویژگی های دیگری هم برای مدیر یک مجموعه بزرگ لازم است؛ چرا که روی هم رفته مدیریت یک مجموعه و سازمان بزرگ دارای پیچیدگی های خاص می باشد و همچنین مهم است که شیوه مدیریتی درست و به نیاز همه ی افراد سازمان توجه شود. یکی از این موارد داشتن انگیزه افراد و کارکنان و بالاخص مدیران برای اداره سازمان تحت مسئولیت شان می باشد.

اگر یک کارمند و یا مدیر انگیزه کافی برای کار و فعالیت در سازمان خود نداشته باشد، مشکلات متعددی برای سازمان پیش می آید و همچنین ممکن است سازمان و اداره ای که افراد زیادی در آن مشغول کار و فعالیت هستند، دستخوش تغییرات منفی و ناخوشایندی شود. بنابراین، داشتن انگیزه برای اداره یک سازمان با همه ی سختی ها و پیچیدگی هایی که دارد، از نکات مهم و اساسی است.

فردی که انگیزه کافی برای حضور در محل کار و سازمان که در آن فعالیت می کند، دارد، عموما به موقع در محل کار حاضر شده و همیشه برای انجام کار ها آمادگی دارد و در حین کار از سطح انرژی بالایی هم برخوردار است. از مزایای داشتن انگیزه برای اداره سازمان می توان به فرآیند انتقال اطلاعات و دانش در میان افراد کارمند در درون سازمان و هم چنین داشتن فعالیت های تیمی و همراهی اعضا با یکدیگر اشاره کرد. همه ی این موارد که از انگیزه زیاد برای کار و فعالیت و اداره سازمان ناشی می شود، می تواند به رشد سازمان و دستیابی به اهداف سازمانی هم کمک شایانی کند. این پرسشنامه نیز با هدف ارزیابی انگیزه کارمندان و افراد درون سازمان برای اداره سازمان تهیه و ساخته شده است که در صورت تمایل می توانید از آن بهره بگیرید.

اگر افراد دارای انگیزه خوبی برای اداره سازمان و محلی که در آن به کار مشغولند، داشته باشند، موجب پیشرفت بهتر سازمان خود می شوند.

دریافت رایگان پرسشنامه سنجش انگیزه مدیریت ماینر و اسمیت