دانلود رایگان پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
19
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
لیتلتون و همکارانش
سال ساخت:
2005
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI)

این پرسشنامه توسط لیتلتون و همکارانش در سال 2005 ساخته شده است.

این پرسشنامه ترس از تصویر بدن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI) دارای 19 سوال و دو مولفه زیر می باشد:

  • نارضایتی و خجالت فرد از ظاهر خود ، وارسی کردن و مخفی کردن نقایص ادراک شده
  • میزان تداخل نگرانی درباره ی ظاهر را در عملکرد اجتماعی فرد

این پرسشنامه روایی و پایایی و نمره گذاری دارد.

زیبا بودن و برخورداری از ویژگی های خوب ظاهری برای هر فردی فارغ از زن بودن و مرد بودن، لذت بخش است. در جامعه امروزی و عصر حاضر افراد مختلفی اقدام به ایجاد تغییراتی در ظاهر خود می کنند چرا که به دنبال زیبایی بیشتر می باشند. البته که زیبایی امری کاملا نسبی می باشد و هر فردی با هر ویژگی های ظاهری ای که دارد، زیباست.

امروزه اقدام به عمل جراحی زیبایی در میان افراد جامعه تبدیل به امری کاملا رایج شده است. یکی از مواردی که منجر به انجام عمل های زیبایی به صورت گسترده می شود، تصویر بدنی ضعیف و منفی فرد از خودش می باشد. وقتی افراد از خود و بدنشان تصور خوبی نداشته باشند و یا از نظر خودشان برخی از اعضای بدن دچار مشکل باشد و یا نا زیبا باشد، ممکن است اقدام به انجام جراحی های زیبایی داشته باشند. چه بسا افرادی هم وجود دارند که با وجود نقص و یا صدمه هایی در بدن و یا صورت خود، زندگی خوب و شادی دارند و عملکردشان در اجتماع عملکردی کاملا در سطح بالا می باشد.

تصویر منفی از بدن می تواند تبدیل به نوعی ترس در افراد هم شود. افرادی که این نوع ترس را دارند، از ارزیابی دیگران نسبت به ویژگی های ظاهری و بدنشان ترس دارند. اگر افراد دیگر نسبت به بدن دیگران ارزیابی منفی داشته باشند، این ارزیابی منفی دیگران هم می تواند منجر به ایجاد ترس از تصویر منفی بدن شود.

ویژگی های فرد دارای تصویر بدنی منفی

ترس از تصویر منفی بدن، ممکن است طیف وسیعی از رفتار های افراد را در بر بگیرد.

  • یکی از مواردی که ممکن است به ارزیابی تصویر منفی از بدن مربوط شود، وارسی بیش از اندازه خود در آینه است؛ مثلا فردی که بینی خود را دوست ندارد و دائما رو به روی آینه ایستاده و بینی خود را وارسی می کند.
  • مثال دیگر مربوط به نگرانی و خجالت فرد می شود؛ فردی که ترس از تصویر بدن دارد ممکن است با حضور در اجتماع و با توجه به تصویر منفی که دارد، احساس خجالت یا نگرانی داشته باشد.
  • در مواقع دیگر، فردی که ترس از ارزیابی منفی دارد، ممکن است به خاطر ادراک غلط خود، سعی بر مخفی کردن آن عضوی که از آن ادراک منفی دارد، داشته باشد.

برای ارزیابی ترس از تصویر بدن می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید و با وجه به تفسیر و نمره گذاری به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI)