دانلود رایگان پرسشنامه دلبستگی به خدا - زهرا علیائی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه دلبستگی به خدا - زهرا علیائی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
24
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
زهرا علیائی
سال ساخت:
1390
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه دلبستگی به خدا

این پرسشنامه توسط زهرا علیائی در سال 1390 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رابطه فرد با خدا می باشد.

این پرسشنامه دارای 24 سوال بر اساس طیف لیکرت 5 درجه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه دلبستگی به خدا تایید شده است.

خداباوری و خدا ناباوری

آموزه های مختلف دینی به برقراری ارتباط با خداوند اشاره می کنند؛ توکل و توسل به نیروی برتر یعنی خداوند، تاثیرات مطلوبی بر زندگی هر انسانی خواهد گذاشت. نمی توان به طور قطعی گفت که همه ی انسان ها، تمایل به پرستش خداوند دارند، بلکه برخی از افراد هیچ گرایش مذهبی ندارند و به اصطلاح خود را خدا ناباور می دانند. خداناباوری به معنای انکار وجود خداوند و عدم برقراری رابطه با خداوند می باشد.

نقطه مقابل افرادی که هیچ باوری به خداوند ندارند، افرادی هستند که به خداوند باور دارند و رابطه خوبی را با خداوند برقرار می کنند؛ این افراد همیشه و در هر حال، به یاد خداوند هستند و قبل از شروع و انجام هر کاری، به خداوند توکل می کنند. رابطه خوب با خداوند داشتن فقط به عبادت مداوم منحصر نمی شود، بلکه به یاد خداوند بودن، شکر گذار نعمات های او بودن، قدردان سلامتی بودن، طلب خیر و نیکی کردن برای دیگران، توکل و توسل به خدا در مواقع سختی و مشکلات و ... نشان دهنده ی رابطه ی خوب فرد با خداوند است.

فردی که در هر حالتی، چه در مواقع سختی و چه در مواقع آسانی، حضور خداوند را کنار خودش احساس می کند، معتقد است که خداوند در هر حالتی مواظب و مراقب اوست، اعتقاد بر اینکه خداوند همواره خیر و خوبی او را می خواهد، در صورت بروز هر اتفاق و مشکلی اعتماد او به خداوند از بین نمی رود، داشتن احساس خوشایند از برقراری ارتباط با خداوند و موارد دیگری که حاکی از ارتباط خوب با خداوند است.

اما هستند کسانی که ارتباط خوبی با خداوند ندارند؛ این افراد فقط به خودشان متکی بوده، معتقدند که خداوند آن ها را نمی بیند و فقط به دیگران توجه می کند، گاها به رابطه ی خوب دیگران با خداوند حسادت می کنند، از اینکه بدانند خداوند آگاه از اعمال و رفتار آن هاست و توانایی کنترل زندگی آن ها را دارد، عدم توجه به رضایت و خشنودی خداوند از خودشان و ... نمونه ای از نگرش هایی است که نشان دهنده ی عدم رابطه خوب با خداوند و حتی تمایل به برقراری رابطه با خداوند می باشد.

شما رابطه ی خود را با خداوند چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا رابطه ی خوبی با خداوند دارید؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر ارتباط با خدا می توانید از پرسشنامه ی دلبستگی به خدا، استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه دلبستگی به خدا - زهرا علیائی