دانلود رایگان پرسشنامه تعلق اجتماعی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه تعلق اجتماعی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
8
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه تعلق اجتماعی

این پرسشنامه محقق ساخته است.

هدف از ساخت این پرسشنامه  بررسی میزان تعلق اجتماعی در افراد می باشد.

پرسشنامه تعلق اجتماعی دارای 8 سوال است.

احساس تعلق

احساس تعلق خاطر به جامعه یک حس با اهمیت است؛ مهم است که مردم یک کشور، مردمی که دارای فرهنگ و تمدن مشترک هستند و از منافع و سرنوشت مشترک برخوردارند، به کشور و جامعه خود احساس تعلق خاطر داشته باشند و خودشان را متعلق به یک جامعه بدانند و از فردیت فاصله گرفته و به "ما" بودن توجه داشته باشند.

احساس تعلق خاطر یک احساس مهم و حیاتی بوده و در برگیرنده پاسخ های عاطفی افراد به جامعه خود می باشد. تعلق اجتماعی باعث می شود یک جامعه از جامعه دیگر متمایز شود و افراد یک جامعه از دیگر جوامع با تمام ویژگی های مخصوص به خود متمایز شوند. تعلق اجتماعی در هویت یابی ملی نقش دارند و باعث پیوند و نزدیکی اعضای جامعه به یکدیگر می شود.

جامعه شناسان و پژوهشگران مختلفی در مورد احساس تعلق و وابستگی اجتماعی صحبت کرده اند؛ مارکوسکی والوور بر این عقیده است که وابستگی احساسی و احساس تعلق به اجتماع باعث انسجام، تقویت و تثبیت همبستگی گروهی میان افراد می شود؛ احساس تعلق باعث باعث پیوند میان اعضای گروه می شود و پویایی گروه را تضمین می کند.

هومانس محقق دیگری است که در مورد حس تعلق گروهی پژوهش هایی انجام داده است و بر این باور است که حس تعلق گروهی به کنش های اجتماعی افراد جهت می دهد و باعث تداوم و توسعه کنش های اجتماعی شده و بنیان های اجتماعی را تقویت می کند. جامعه بزرگ ترین گروهی است که یک فرد به آن تعلق دارد و هرچه فرد خودش را بیشتر متعلق به آن جامعه بداند، بقا، پایداری و پویایی زندگی اجتماعی تضمین می شود.

بر اساس پژوهش های انجام شده در زمینه تعلق اجتماعی، هرچه احساس تعلق اجتماعی در افراد بیشتر باشد، ارتباطات و مشارکت های مدنی آن ها بیشتر می شود و مجموع مشارکت ها به افراد در دستیابی به خواسته های جمعی یا فرد کمک می کند و زمینه را برای ایجاد همبستگی، امنیت و کنترل بر خود و محیط فراهم می کند.

در نهایت احساس تعلق اجتماعی حس دلبستگی، وفاداری و وابستگی به جامعه بوده و منجر به همبستگی و پیوستگی میان افراد می شود و به ایجاد و تقویت هویت جمعی کمک می کند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان تعلق اجتماعی در افراد داشته باشید می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه تعلق اجتماعی