این پرسشنامه توسط محمد همتی در سال 1389 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت دانش (خلق دانش، تسهیم دانش، بکارگیری دانش و ذخیره سازی دانش) در سازمان است
پرسشنامه مدیریت دانش دارای 25 سوال می باشد.
در این پرسشنامه 4 مولفه:
خلق دانش
تسهیم دانش
بکارگیری دانش
ذخیره سازی دانش
این پرسشنامه دارای روایی و پایایی می باشد.
مدیریت دانش
مدیریت دانش یعنی استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانشها و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود سازمان (McDonald, 2002). مدیریت دانش استفاده از تجربه و دانش فردی و جمعی از طریق فرایند تولید دانش، تسهیم دانش و بهکارگیری آن به کمک فناوری به منظور دستیابی به اهداف سازمان (بقایی نیا، ۱۳۸۶).