دانلود پرسشنامه مقياس سرزندگی تحصیلی چاری و دهقانیزاده

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه مقياس سرزندگی تحصیلی چاری و دهقانیزاده ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
9
تعداد صفحات:
2
مقیاس:
لیکرت هفت درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
حسین چاری و دهقانی زاده
سال ساخت:
1391
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه مقياس سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانیزاده

این پرسشنامه توسط حسین چاری و دهقانی زاده در سال ۱۳۹۱ ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی سرزندگی تحصیلی با الگو برداری از مقیاس سرزندگی تحصیلی مارتین و مارش که در سال 2006 ساخته شده است می باشد.

این پرسشنامه دارای 9 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه سرزندگی تحصیلی تایید شده است.

به نظر شما یک دانش آموز چه مولفه هایی را برای موفقیت لازم دارد؟ موفقیت تحصیلی به چه عواملی نیاز دارد و چه مواردی بر موفقیت تحصیلی تاثیر می گذارد؟ موفقیت تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان یک هدف است و دانش آموز برای رسیدن به موفقیت تحصیلی تلاش می کنند؛ همین موضوع منجر به وجه تمایز دانش آموزان از یک دیگر می شود. برای موفقیت تحصیلی، تلاش و پشتکار لازم است؛ دانش آموز یا دانشجو برای کسب موفقیت تحصیلی باید اراده داشته باشد، اهدافش را به خوبی مشخص کند، با عزم راسخ و به صورت ثابت قدم برای موفقیت تلاش کند. اما به جز موارد ذکر شده و دیگر موارد تاثیر گذار، یک عامل مهم دیگر بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد و آن سرزندگی تحصیلی می باشد.

سرزندگی تحصیلی چیست؟

سرزندگی تحصیلی جز مولفه های مهم در موفقیت تحصیلی و فرآیند یادگیری می باشد. دانش آموزی که از سرزندگی تحصیلی برخوردار است، یادگیری بهتری خواهد داشت. از نظر (پرتواین و همکاران،2011)، سرزندگی تحصیلی به پاسخ مثبت، سازنده و انطباقی به انواع چالش ها و موانعی که در عرصه مداوم و جاری تحصیلی، تجربه می شوند، اشاره دارد.

دانش آموزی که دارای سرزندگی تحصیلی است، چه ویژگی هایی دارد؟

  • سرزندگی تحصیلی منجر به شور و اشتیاق زیاد دانش آموز برای فراگیری دروس می شود و جز مفاهیم مثبت گرا در روان شناسی به حساب می آید. دانش آموزی که سرزندگی تحصیلی دارد، دارای افکار مثبت می باشد و برای رسیدن به اهداف تحصیلی خوش بین است و با برنامه ریزی صحیح اهدافش را دنبال می کند.
  • دانش آموزی که دارای ویژگی سرزندگی تحصیلی است، همواره برای چالش های پیش رو و پیش بینی نشده آماده است و هرگز در مقابل چالش ها تسلیم نمی شود بلکه در هر صورت به مقابله با سختی ها و چالش های تحصیلی می پردازد. موانع و تجربیات منفی تحصیلی، دانش آموز را دلسرد نمی کند و او را از حرکت به سمت موفقیت باز نمی دارد.
  • دانش آموزی که سرزندگی تحصیلی دارد، به خوبی از هیجانات و احساساتی که تجربه می کند، آگاهی دارد و اگر با استرس مواجه شود، می تواند استرس خودش را به خوبی کنترل و مدیریت کند. سرزندگی در تحصیل به ارتباط بهتر با معلمان و دانش آموزان منجر شده و به آن ها در ساخت روابط سازنده کمک می کند.

در صورت تمایل به ارزیابی مولفه سرزندگی تحصیلی می توانید از پرسشنامه ی سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده که از 9 سوال تشکیل شده است، استفاده کنید.