دانلود پرسشنامه نشاط اجتماعی تمیزی فر و عزیزی مهر

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
2,200 تومان

دانلود پرسشنامه نشاط اجتماعی تمیزی فر و عزیزی مهر ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
12
تعداد صفحات:
2
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
تمیزی فر و عزیزی مهر
سال ساخت:
1396
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه نشاط اجتماعی تمیزی فر و عزیزی مهر

این پرسشنامه توسط تمیزی فر و عزیزی مهر در سال 1396 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان نشاط و سرزندگی می باشد.

این پرسشنامه دارای 12 سوال است. روایی و پایایی پرسشنامه نشاط اجتماعی تایید شده است.

واقعیت امر این است که یک زندگی سالم زندگی ای توام با تجربیات شادی و غم است. همان طور که به شادی و شادکامی احتیاج داریم گاهی لازم است غم را تجربه کنیم. اصلا بدون تجربه غم و اندوه، شادی معنایی نخواهد داشت. شادی و غم دو هیجان مهم می باشند. هر کدام از این هیجانات اگر از حد تعادل خارج شود، می تواند سلامت روان فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

شادی و نشاط جز هیجانات مثبت تلقی می شوند؛ امید به زندگی، رضایت از زندگی، کیفیت بالای زندگی از جمله احساساتی است که با شادی و نشاط در ارتباط است. شادی باعث تقویت انگیزه و پویایی در افراد می شود. شادی خلق و خو را بهبود می بخشد و نا امیدی را از بین می رود. شادی متضاد غم است؛ پس در زمان شادی خبری از غم، اندوه و نشانه های افسردگی نیست.

اگر بگوییم شادی یک انتخاب است، بیراه نگفته ایم. شادی می تواند انتخاب ما باشد، ما می توانیم برای شاد بودن از راهکارهای مختلفی استفاده کنیم و به عبارتی شاد بودن و شادی کردن را یاد بگیریم. می دانید اگر هر کدام از ما برای انسان شاد بودن تلاش کنیم، در نهایت جامعه شاد و پر نشاطی خواهیم داشت.

مسلما یک جامعه شاد، جامعه ای پویا و مترقی خواهد بود. در جوامع شاد افراد برای پیشرفت و موفقیت انگیزه دارند و برای رشد و ترقی تلاش می کنند. آمار افسردگی جمعی  یا اجتماعی در این جوامع بسیار کم است. فراموش نکنید وقتی شادی و نشاط در جامعه ای وجود داشته باشد، عملکرد و کارکرد افراد مثبت تر است، احساس وطن دوستی در این جوامع دیده می شود و افراد به خاک و کشور خود تعلق خاطر بسیاری دارند.
انگیزه کار کردن در این کشورها زیاد است، انسجام و وحدت اجتماعی بالا است، تقویت سرمایه های اجتماعی مورد توجه است و به شادی و نشاط به عنوان یک ضرورت مهم که باید در کشور وجود داشته باشد پرداخته می شود و دولت سیاست های مرتبط با ایجاد شادی و نشاط عمومی را تدوین و اتخاذ می کند.

متغیر نشاط اجتماعی، شادی و سرزندگی در اجتماع یکی از متغیر های مورد توجه در تحقیقات کنونی است. در صورتی که تمایل به ارزیابی این متغیر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از پرسشنامه استاندارد و معتبر نشاط اجتماعی استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.