دانلود رایگان پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
39
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت شش درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
ایندربیتزن و فوستر
سال ساخت:
1992
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

این پرسشنامه توسط  اﻳﻨﺪربیتزن و فوستر در سال 1992 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه بررسی مهارت های اجتماعی نوجوانان در دو مولفه می باشد.

پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS) پس از تجدید نظر و اعتبار یابی در کشور ایران، دارای 39 سوال می باشد.

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت شش درجه ای بوده و دارای روایی و پایایی و نمره گذاری می باشد.

آموزش برخی از مهارت ها باید در سنین کودکی و نوجوانی، هنگامی که نوجوانان و کودکان انعطاف پذیری بیشتری دارند و برای آموختن و یادگیری آماده تر هستند، آغاز شود. یکی از مهارت هایی که فراگیری آن برای نوجوانان و جوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادگیری مهارت های اجتماعی می باشد. به دلیل ارتباطات گسترده ای که ما با محیط اجتماع خود داریم و تعاملاتی که روزانه با افراد مختلف در مکان های مختلف برقرار می کنیم، نیاز به یادگیری مهارت های اجتماعی داریم. یادگیری مهارت های اجتماعی باید در سنین پایین مورد توجه والدین و آموزگاران کودک قرار بگیرد، تا در سنین نوجوانی فرد از لحاظ بعد شخصیتی اجتماعی اش، آمادگی کافی و لازم داشته باشد.

مهارت های اجتماعی چیست؟

مهارت های اجتماعی به طور کلی، آن دسته از مهارت هایی هستند که به ما اجازه ی برقراری و تعامل با اجتماع و افراد را می دهند. افراد با کسب مهارت های اجتماعی می توانند در جامعه خود به صورت موفق تر عمل کنند و ارتباطات بهتری را داشته باشند.

انواع مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی شامل انواع مختلفی از مهارت ها می باشند؛ مهارت هایی مانند:

  • مهارت های همدلی و درک دیگران
  • گوش دادن فعال به سخنان دیگران
  • مهربانی و برقراری ارتباط موثر
  • معاشرت کردن و مشورت کردن با دیگران
  • احترام گذاشتن به دیگران
  • مسئولیت پذیر بودن
  • پیروی از قوانین و اصول
  • پیروی از اخلاقیات و خیلی از موارد دیگر جز مهارت های اجتماعی محسوب می شوند که هر فرد خواهان ارتباط با جامعه، باید این موارد را کسب کند.

اکتساب این موارد خیلی سخت نیست و قطعا امکان پذیر خواهد بود. با خواندن کتاب ها و داشتن مطالعات اجتماعی می توان این موارد را قطعا کسب کرد. اگر بخواهیم من باب آموختن مهارت های اجتماعی در نوجوانان مثالی ذکر کنیم، باید گفت که، نوجوانی که دارای مهارت های اجتماعی می باشد، به راحتی می تواند در جمع همسالان خود، خواه دوستان و خواه غریبه ها قرار بگیرند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. نوجوانان دارای مهارت های اجتماعی اگر با مشکلاتی مواجه شوند، می توانند به راحتی مشکلات خود را با دیگران بازگو کنند و از دیگران مشورت بگیرند. این موارد فقط چندی از ویژگی های افرادی است که دارای مهارت اجتماعی در سنین نوجوانی هستند.

برای ارزیابی بیشتر مهارت های اجتماعی در نوجوانان خود می توانید از این پرسشنامه ی معتبر که اعتبار آن به تایید رسیده است، استفاده کنید و با نمره گذاری و تفسیر نمرات به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)