دانلود رایگان پرسشنامه اثربخشی رهبری، برداشت دیگران

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه اثربخشی رهبری، برداشت دیگران ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
36
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه اثربخشی رهبری، برداشت دیگران

این پرسشنامه، برداشت دیگران با هدف ارزیابی اثربخشی مدیر مدرسه ساخته شده است.

پرسشنامه اثربخشی رهبری دارای 36 سوال است و جواب هر سوال به صورت طیف لیکرت چهار درجه ای از بسیار مخالفم تا بسیار موافقم می باشد.

همانطور که همه ی ما می دانیم، یکی از راهکار های بهبود عملکرد و ارتقای کار در سازمان ها و یا هر اداره و محیط شغلی ای داشتن یک مدیر و یا رهبر کار آمد است. رهبر و یا مدیر و یا سرپرستی که بتواند اشراف دقیقی بر محیط ساطمان و یا اداره ای که در آن کار می کند داشته باشد و نیاز ها و خواسته های سازمان و البته کارمندان را شناخته و درک کند.علاوه بر آن بتواند میان اهداف سازمان و کارمندان ارتباط برقرار کرده و به یک تعامل سازنده و پویا میان کارمندان و سازمان برسد.

فردی که مسئولیت مدیریت و رهبری گروه را بر عهده دارد، باید فردی آگاه باشد و از مسائل مختلف در حیطه شغلی و اجتماعی اطلاعات و آگاهی داشته باشد و این اطلاعات را در اختیار کارمندان و زیردستان نیز قرار بدهد. رهبر خوب برای اثر بخشی بیشتر در محیطی که رهبری آن را بر عهده دارد باید شنونده خوبی برای سخنان دیگران باشد و برای رفع نیاز های آنان تلاش کند و در مقابل سخنران خوبی هم برای مطرح  و بیان کردن مسائل و مشکلات مختلف باشد. از خصیصه های مهمی که یک رهبر خوب برای اثر بخشی بیشتر باید داشته باشد، همدلی و همدردی است.

رهبر و یا مدیر یک گروه باید با کارمندان در مواقع لزوم همدلی و همدردی داشته و دیگران را درک کند؛ البته این رابطه ی تو ام با همدلی نیز نباید از میزان قدرت و اقتدار او در محیط کاری کم کند. همکاری و همراهی رهبر و سرپرست گروه با کارمندان را نباید کوچک شمرد. درست است که فرد در جایگاه رهبری برای گروه قرار دارد ولی بهتر است با دیگر کارمندان همیشه همراهی و همکاری داشته باشد و در تصمیمات از نظرات دیگر اعضا استفاده کند و در مقابل اگر خودش به تنهایی نیز تصمیمی گرفت آن را با دیگران در میان بگذارد و نظرات آن ها را جویا شود.

رهبر و سرپرست یک گروه، همانطور که در بالا هم گفتیم باید یک رهبری کارآمد و اثر بخش برای گروهی که در آن رهبری می کند داشته باشد. اگر اثر بخشی کم باشد و یا رهبر توجهی به سازمان و یا نیاز کارمندان نداشته باشد، ارتقای سطح سازمان و یا دستیابی به اهداف می تواند با موانعی رو به رو شود. پس رهبری کارآمد و اثر بخش در هر سازمانی ضروری و لازم است. پرسشنامه فوق برای سنجش اثر بخشی مدیران و بالخص مدیر مدرسه طراحی شده است.

دریافت رایگان پرسشنامه اثربخشی رهبری، برداشت دیگران