دانلود رایگان پرسشنامه بلوغ اجتماعی رائو (RSMS)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه بلوغ اجتماعی رائو (RSMS) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
90
تعداد صفحات:
11
تعداد مولفه:
3
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه بلوغ اجتماعی رائو (RSMS)

این پرسشنامه به پرسشنامه ی بلوغ اجتماعی رائو شناخته می شود.

این پرسشنامه با داشتن 90 سوال بر اساس طیف لیکرتی قصد ارزیابی مفهوم بلوغ اجتماعی را دارد و دارای سه مولفه زیر است:

  • كفایت شخصی
  • كفایت میان فردی
  • كفایت اجتماعی

برقراری ارتباط و داشتن تعاملاتی پویا با دیگران برای هر فردی مهم است. همه ی ما باید در بستر اجتماع ارتباطاتی با دیگران برقرار کنیم. برقراری ارتباط با دیگان می تواند بستری مناسب برای رشد اجتماعی و همچنین رشد فردی ما برقرار کند. اما لازم است بدانید که برقراری ارتباط با دیگران ممکن است برای برخی افراد ساده و راحت باشد و برای برخی دیگر خیر و این موقعیت بستگی به میزان بلوغ اجتماعی افراد دارد.

ما به عنوان یک شهروند و یا موجودی اجتماعی که با یکدیگر در بستر اجتماع در تعامل و رفت و آمد هستیم، می توانیم نظریات متفاوتی نسبت به امور مختلف و یا متفاوت داشته باشیم و این طبیعی است که هر فردی درک متفاوتی از محیط اطراف خود داشته باشد.

بلوغ اجتماعی چیست؟

اصطلاح بلوغ اجتماعی هم در حوزه ی اجتماع کاربرد زیادی دارد. اصولا این اصطلاح برای افراد استفاده می شود و در بیان ممکن است بگوییم که فلان شخص، دارای بلوغ اجتماعی است. اما منظور از بلوغ اجتماعی چیست؟ بلوغ اجتماعی در افراد نوعی توانایی و شایستگی است؛ توانایی و شایستگی ای که به واسطه ی آن فرد می تواند ارتباطات سالم و صحیحی با دیگران برقرار کند.

ویژگی های فرد دارای بلوغ اجتماعی

  • فردی که دارای بلوغ اجتماعی است، در موقعیت ها و مکان های مختلف اجتماعی مانند محل کار، سازمانی که در آن فعالیت دارد، مدرسه و دانشگاه و هر موقعیت و مکانی در اجتماع، می تواند با دیگران سریعا سازگار شود و به دیگران احترام و ارزش بگذارد.
  • به عبارت دیگر افرادی که دارای بلوغ اجتماعی هستند، درک خوبی از دیگران دارند و به خوبی با دیگران همدلی کرده و به عبارت دیگر دلسوز دیگران هستند.
  • افراد دارای بلوغ اجتماعی احساسات و رفتار دیگران را به خوبی درک کرده و می توانند از نظر احساسی نیز با دیگران تعامل خوبی داشته باشند.

افرادی مانند اعضای خانواده، گروه دوستان، معلمان و آشنایان می توانند تاثیر بزرگی بر میزان بلوغ اجتماعی در افراد داشته باشند. هرچه مهارت تعامل با دیگران در محیط اجتماعی در سنین کودکی و نوجوانی به کودکان و نوجوانان آموخته شود، در سنین بزرگسالی افراد موفق تر با دیگران ارتباط می گیرند و زودتر به بلوغ اجتماعی می رسند. بنابراین داشتن مهارت های ارتباطی و بلوغ اجتماعی برای هر فردی لازم است. اگر تمایل داشتید که در مورد میزان بلوغ اجتماعی در خود اطلاعاتی کسب کنید، می توانید از پرسشنامه ی بلوغ اجتماعی رائو استفاده کنید و به وسیله ی تفسیر و نمره گذاری آن اطلاعات خوبی در مورد این مفهوم در خود به دست بیاورید.

دریافت رایگان پرسشنامه بلوغ اجتماعی رائو (RSMS)