دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت تضاد

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه مدیریت تضاد ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
30
تعداد صفحات:
5
مقیاس:
لیکرت هفت درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
مقاله:
نویسنده:
سید محمد مقیمی و همکاران
سال ساخت:
1388
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه مدیریت تضاد

این پرسشنامه توسط سید محمد مقیمی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و روشن شدن سبک مدیریت تضاد در افراد می باشد.

این پرسشنامه دارای 30 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه مدیریت تضاد تایید شده است.

تضاد و تعارض در سازمان اجتناب ناپذیر است؛ در هر سازمانی تعارض و اختلاف نظر وجود خواهد داشت. در هر سازمانی تضاد و تعارض بر سر برنامه های مختلف وجود خواهد داشت و اختلاف نظر امری طبیعی محسوب می شود؛ گویی رسیدن به هدف بدون هیچگونه تضاد و تعارض ممکن نخواهد بود.

اما مهم ترین چیزی که باید به آن اشاره کنیم، مدیریت تضاد و تعارض است؛ اگر سازمان بخواهد به پیشرفت دست پیدا کند باید بتواند تعارضات را حل کند و میان اعضای خود همدلی و همکاری ایجاد کند چرا که در نهایت همراهی و همدلی اعضا با یکدیکر می تواند برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد کند و موفقیت های بزرگ برای سازمان رقم بزند.

مدیریت تضاد

گاها تعارضات درون سازمانی می تواند خلاقیت و نوآوری ایجاد کند و از دیگر سو فرهنگ تغییر و پذیرش را در سازمان به جریان بیندازد اما از دیگر سو می تواند زمینه را برای اتلاف منابع، انرژی و وقت در سازمان فراهم کند و منجر به مدیریت نادرست شود و سازمان را به سمت و سویی دیگر سوق دهد.

از همین رو تعارض را می توان پدیده ای مثبت و منفی تلقی کرد که می تواند بر عملکرد افراد تاثیر مثبت و منفی بگذارد؛ هرچه سازمان در حل تعارضات بهتر عمل کند، عملکرد خود را ارتقا داده و هرچه در حل تعارضات ناتوان تر باشد نه تنها عملکرد سازمان منفی می شود بلکه سلامت سازمان هم به خطر میفتد.

پس بر مدیران سازمانی واجب است که تضاد و تعارض های درون سازمانی را خوب بشناسند، عوامل ایجاد تعارض را شناسایی کنند و در نهایت برای مدیریت تعارضات به نحوی که سازمان دچار افت و افول نشود، اقدام کنند.

پژوهشگران تعارضات درون سازمانی را به دو دسته تقسیم کرده اند؛ تعارض سازنده و تعارض مخرب.

همان طور که اشاره کردیم، تعارض سانده نتایج مثبت برای سازمان به همراه دارد و سازمان را درگیر فرصت ها و خلاقیت می کند و منجر به ابداعات جدید شده و در مقابل، تعارض مخرب به ضرر سازمان است و می تواند میان اعضای سازمان ایجاد شود و در نهایت رضایت و کارایی شغلی را کاهش دهد.

بنابراین مدیران و افراد باید در برابر تعارضات سبک مقابله ای درستی را اتخاذ کنند و با تعارضات به نحو احسن مقابله کنند. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر روشن شدن سبک مدیریت تضاد در افراد داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که مدیریت تضاد نام دارد، استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه مدیریت تضاد