دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
7,000 تومان

دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
10
تعداد صفحات:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
جرفی
سال ساخت:
2013
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

این پرسشنامه توسط جرفی و همکاران در سال 2013 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI) تایید شده است.

نوآوری

نوآوری یک ابزار مهم و قدرتمند برای هر سازمانی است؛ می دانیم که امروزه فضای کسب و کار یک فضای رقابتی است و سازمان ها برای موفقیت و برد باید با یکدیگر رقابت کنند و ابزارهای رقابتی همچون نوآوری و خلاقیت به آن ها در جهت توسعه، تکامل و موفقیت بیشتر کمک می کند.

نوآوری یک معنای واحد و مشخص ندارد؛ عموم افراد برای تعریف نوآوری از واژه خلاقیت استفاده می کنند اما این دو واژه علی رغم شباهت معنایی که با یکدیگر دارند، معنای متفاوتی دارند. به زبان ساده، خلاقیت به معنای خلق ایده های جدید و ایده پردازی است اما نوآوری اشاره به عملی کردن ایده های نوین و خلاقانه دارد.

نوآوری در سازمان اهمیت بسیاری دارد؛ سازمان هایی که نوآوری در آن ها جریان دارد و مدیران برای ارتقای نوآوری تلاش می کنند، در بازار و نسبت به رقبا پیشتاز خواهند بود، مشتریان به صورت دائمی تمایل به همکاری با آن سازمان دارند، تعهد شغلی کارمندان در آن سازمان افزایش پیدا خواهد کرد، اهمیت به جزئیات بیش از پیش خواهد بود، مشتریان جدید به سازمان جذب خواهند شد و زمینه رشد و پیشرفت سازمان فراهم می شود چرا که سازمان به نیروی کار خود اهمیت داده و برای شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنان تلاش می کند.

جالب است بدانید، نوآوری نزدیک به یک قرن نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی در نظر گرفته شده است و در سال های کنونی، درست از زمانی که به اقتصاد دانش محور توجه بیشتری شده است، نوآوری در سازمان مهم تر شده و به عنوان ابزار حیاتی برای ایجاد تغییر و تحول سازمانی در نظر گرفته شده است.

برخی از پژوهشگران بر این عقیده اند که اقتصاد پیشرفته برپایه اقتصاد مبتنی بر نوآوری است.

به باور برخی پژوهشگران، نوآوری در سازمان به معنای شناسایی و استفاده از فرصت های نوین با هدف طراحی و ایجاد محصولات، خدمات یا فعالیت های کاری نوین است.
از دیگرسو، نوآوری به عنوان عملی ساختن افکار و به کار بردن افکار و اندیشه هایی است که از خلاقیت نشئت می گیرد. نوآوری سازمانی باعث ایجاد دانش نوین، تسهیل نتایج کسب و کار، هدف گذاری و بهبود فرآیندها و ساختار داخلی کسب و کار و ایجاد محصولات و خدمات متفاوت خواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر نوآوری سازمانی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد که توسط جرفی و همکارانش ساخته شده، استفاده کنید.