دانلود پرسشنامه ابعاد چهارگانه مدیریت زمان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه ابعاد چهارگانه مدیریت زمان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
20
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
هاشمی زاده و همکاران
سال ساخت:
1395
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه ابعاد چهارگانه مدیریت زمان

این پرسشنامه توسط بر اساس پرسشنامه هاشمی زاده و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ابعاد چهارگانه مدیریت زمان می باشد.

این پرسشنامه دارای 20 سوال و 4 بعد:

  • تدوین اهداف و اولویت بندی
  • مکانیک مدیریت زمان
  • کنترل بر زمان
  • برقراری نظم و سازماندهی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه ابعاد چهارگانه مدیریت زمان تایید شده است.

مدیریت زمان

شما چقدر به این جمله باور دارید که وقت طلاست و باید از آن بهترین استفاده را داشت؟ خود شما چگونه از زمانی که در اختیار دارید، استفاده می کنید؟ آیا زمان خود را به بطالت می گذرانید یا برای تک تک لحظات خود برنامه ریزی دارید؟ آیا می دانستید استفاده بهینه از زمان همان چیزی است که باعث تمایز افراد از یکدیگر و کسب موفقیت می شود؟

مدیریت زمان یکی از تاثیرگذار ترین مواردی است که فرد را با اهدافش می رساند و برای او موفقیت به ارمغان می آورد. مدیریت زمان باعث می شود فرد به اهدافی که در ذهن داشته در واقعیت برسد و بتواند به دستاوردهای بزرگ دست پیدا کند. فردی موفق خواهد شد که بتواند زمان را به درستی مدیریت کند.

مدیریت زمان یک فرآیند یا عمل آگاهانه در جهت کنترل و استفاده از زمان به بهترین صورت ممکن برای انجام فعالیت های است. مدیریت زمان یعنی از زمانی که در اختیار داریم بهترین استفاده را داشته باشیم و به عبارت ساده تر استفاده بهینه داشته باشیم. مدیریت منجر به افزایش اثربخشی، کارآمدی می شود.

با نگاهی به سیر زمان و آنچه در تاریخ و تمدن های مختلف گذشته است، متوجه می شویم که زمان و هر انچه که به آن مربوط است همواره مورد توجه افراد و حکومت ها بوده است و امروزه هم همین گونه است؛ زمان نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا می کند و تلاش برای همگام شدن با زمان و عقب نماندن از آن برای هر فردی لازم است و اینجاست که مسئله مدیریت زمان و اهمیت آن مطرح می شود.

افرادی که مهارت مدیریت زمان دارند، می تواند از زمان خود به صورت موثر در جهت رسیدن به اهداف، وظایف، فعالیت ها استفاده کنند. آن ها برنامه ریزی دارند و بر اساس اولویت هایی که دارند برنامه های خود را جلو می برند. مدیریت زمان منجر به یک زندگی هدفمند و سازمان یافته می شود، زندگی که در آن هرج و مرج و آشفتگی وجود ندارد.

برخی از مهم ترین مزایا و پیامد های مثبت مدیریت زمان شامل، آماده سازی برای برنامه ریزی آگاهانه، سازماندهی افکار و فعالیت ها، متمرکز ساختن توجه افراد به اولویت ها، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش تنش و فشار در طول روز، ارتقای سرعت پیشرفت و سلامت روان و افزایش بهره وری می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی ابعاد چهارگانه مدیریت زمان داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.