دانلود پرسشنامه ارزیابی سیستم برنامه ریزی استراتژیک شرکت گتز و پترسون

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,000 تومان

دانلود پرسشنامه ارزیابی سیستم برنامه ریزی استراتژیک شرکت گتز و پترسون ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
13
تعداد صفحات:
5
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
گتز و پترسون
سال ساخت:
2005
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه ارزیابی سیستم برنامه ریزی استراتژیک شرکت گتز و پترسون

این پرسشنامه توسط گتز و پترسون در سال 2005 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی سیستم برنامه ریزی استراتژیک می باشد.

این پرسشنامه دارای 13 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه ارزیابی سیستم برنامه ریزی استراتژیک شرکت تایید شده است.

برنامه ریزی استراتژیک شرکت ها

یک سازمان یا شرکت برای کسب موفقیت باید راه طولانی ای را طی کند و در مسیر موفقیت با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی پیش برود. هدف گذاری و برنامه ریزی دو اولویت مهم برای هر سازمانی است که می خواهد به موفقیت برسد و نسبت به رقبایش در جایگاه برتر قرار بگیرد.

شرکت های مختلف به جهت طی کردن سیر صعودی پیشرفت باید از یک استراتژی خاص بهره مند شوند؛ به عبارتی شرکت ها باید یک استراتژی تعیین شده برای سازمان خود تعیین کنند و بر اساس آن استراتژی اهداف سازمانی را پیش ببرند.

استراتژی چیست؟

استراتژی را می توان یک جهت گیری فرض کرد؛ این جهت گیری ذهنی بوده و در قالب یک چشم انداز، فرد و سازمان را به سمت اهداف هدایت می کند.

جالب است بدانید جهت گیری های ذهنی هم به نوعی استراتژی هستند؛ استراتژی در ذات خود با حرکت، پیشرفت و روند رو به جلو همراه است و شما در هیچ جهت گیری استراتژیک بی حرکتی یا سکون را مشاهده نمی کنید. استراتژی به جریان و تداوم یک سازمان کمک می کند. استراتژی فاصله رسیدن واقعیت و اهداف آرمانی را کم می کند و افراد و سازمان ها را به آرمان هایشان نزدیک می کند.

یکی از مهم ترین اهدافی که سازمان ها در ایجاد استراتژی دارند، کسب یک جایگاه و مزیت رقابتی است؛ وقتی یک شرکت دارای استراتژی خاص خودش باشد، می تواند با سازمان های مختلف رقابت کند و در جریان این رقابت به سود و مزایا بسیار دست پیدا کند.
شرکت ها با استفاده از استراتژی، اهداف خود را شناخته و گام های موثری در جهت کسب اهداف بر می دارند. استراتژی تمرکز بر فعالیت های سازمانی را بالا می برد و کارایی شرکت را بیش از پیش افزایش می دهد.

شرکت ها با استفاده از استراتژی می توانند یک خود ارزیابی دقیق داشته باشند، به انسجام و وحدت درونی دست پیدا کنند، تصمیم گیری های با کیفیت تری داشته باشند، عملکرد و اثربخشی کارمندان درون سازمان را افزایش دهند و یک چارچوب کلی برای برنامه ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت خود داشته باشند.

نظریه پردازان، انواع مختلف استراتژی را تدوین کرده اند، ابزار های متفاوتی را معرفی کرده و از رویکرد های مختلف استراتژیک را بنیان نهاده اند که سازمان ها هرکدام بنابر اهدافی که دارند می توانند بهترین روش، رویکرد و نظریه را مورد استفاده قرار دهند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر سیستم برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.