دانلود رایگان پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
21
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
انکس و همکاران
سال ساخت:
2000
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

این پرسشنامه توسط انکس ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان می باشد.

این پرسشنامه دارای 21 سوال و 2 مولفه است.

روایی و پایایی پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) تایید شده است.

درس ریاضی و میزان علاقه دانش آموزان

به نظر شما، در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، دانش آموزان با چه درسی بیش از دیگر دروس مشکل دارند؟ در پاسخ این سوال باید گفت، دانش آموزان دارای تفاوت های فردی می باشند و علایق آن ها نسبت به دروس مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما اگر بخواهیم یک پاسخ کلی به این سوال بدهیم، باید بگوییم درس ریاضی یکی از دروسی است که دانش آموزان در مقاطع مختلف ممکن است با یادگیری آن مشکلاتی داشته باشند.
معمولا دانش آموزان ریاضی را درسی سخت توصیف می کنند که برای یادگیری آن باید تلاش زیادی داشته باشند و این درس بدون تمرین و ممارست برای یادگیری هرگز درس آسانی نخواهد بود.

یکی از مهم ترین مواردی که باعث علاقه دانش آموزان به درس ریاضی می شود، نحوه تدریس معلم و جو کلاس ریاضی است و این مسئله غیر قابل انکار است. علاقه مندی به درس ریاضی با تدریس خوب معلم و شیوه هایی که برای آموختن این درس به دانش آموزان استفاده می کند، کاملا شدنی و ممکن است. ریاضی درس سختی است اما اگر معلم، از یک سبک تدریس و روش راحت برای درس دادن استفاده کند، می تواند دانش آموزان را به سمت یادگیری ریاضی با شوق و علاقه ترغیب کند. جو صمیمانه کلاس و سبک تدریس آسان معلم باعث می شود دانش آموز با علاقه سر کلاس درس حاضر شود و برای انجام تکالیف درس ریاضی و ارائه آن به معلم نه تنها تنبلی نکند بلکه انگیزه و اشتیاق هم داشته باشد.

بنابراین، کارآمدی معلم برای تدریس درس ریاضی مهم است؛ وقتی معلم ریاضی کارآمد باشد و با عشق و علاقه این درس را به دانش آموزان تدریس کند، نتایج مثبت آن را در دانش آموزان مشاهده خواهد کرد. این معلم برای حل مشکلات درسی دانش آموزان تلاش می کند، اگر دانش آموزان سوال داشته باشند، از سوالات آن ها استقبال خواهد کرد، برای درک و یادگیری بهتر درس، تمرینات اضافه در نظر می گیرد، سعی می کند علم خودش را به روز نگه دارد و روش های تدریس جدید را یاد بگیرد و متناسب با فهم دانش آموزان در کلاس درس از آن ها استفاده کند.

در مقابل وقتی معلم ریاضی تمام تلاشش را برای آموختن ریاضی به بهترین نحو به دانش آموزان می کند، انتظار کسب بهترین نتیجه از دانش آموزان را دارد و این انتظار کاملا منطقی است.

در صورتی هکه تمایل به ارزیابی متغیر باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)