دانلود رایگان پرسشنامه جملات نیمه تمام ساکس و لوی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه جملات نیمه تمام ساکس و لوی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
60
تعداد صفحات:
8
نمره گذاری:
دارد
نویسنده:
ساکس و لوی
سال ساخت:
1930
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه جملات نیمه تمام ساکس و لوی

این پرسشنامه اولین بار در سال ۱۹۳۰ توسط تندلر به کار برده شد. متخصصانی چون راد، شور، ویلر، استاین، راتر، ساکس، لوی و ویلرمن با پژوهش های خود، ارزش و کارآیی جملات ناتمام را در ارزشیابی تعارضات روانی، تخیلات، عواطف، بازخوردها و برداشتهای آزمودنی، نیازها، شکست ها و مکانیزم هایی که وی را به کار میبرد تایید کرده اند و آن وسیله مناسبی برای کسب اطلاعاتی که یافته های آزمونه ای دیگر را تکمیل میکند، میدانند.

پرسشنامه جملات نیمه تمام ساکس و لوی دارای 60 سوال کلی که حاوی جملات ناتمام است، می باشد. در این آزمون 4 زیر مقیاسی که در  مورد ارتباط با خانواده و دوستان و اطرافیان و فعالیت های جنسی و خود می باشد، مورد بررسی قرار می گیرد.

این آزمون با بررسی این 4 خرده مقیاس، قصد دستیابی به بازخورد نسبت به خانواده، بازخورد نسبت به فعالیت های جنسی، بازخورد به چگونگی روابط متقابل و همینطور نسبت به خود فرد، را دارد.

همچنین این پرسشنامه برای افراد نوجوان بسیار مناسب است.

عموما براس سنجش شخصیت افراد و دانستن و درک نکاتی در مورد ویژگی های شخصیتی راه های متفاوتی وجود دارد. صاحب نظران و متخصصان علمی از قدیم هم قصد ارزیابی شخصیت انسان را داشته اند؛ شخصیتی که برای انسان همیشه در مرکز توجه بوده و دانستن نکاتی در مورد آن همیشه برای فرد جالب توجه بوده است.

بدین منظور چندین راه برای ارزیابی شخصیت و ویژگی های شخصیتی که همگی به تایید رسیده اند و از نظر علمی ثابت شده است و روایی و پایایی این راه ها به اثبات رسیده است، وجود دارند. یکی از این روش های سنجش شخصیت، استفاده از آزمون های معتبر و تست های روان شناختی است.

آزمون های عینی

انواع مختلفی از آزمون ها برای ارزیابی شخصیت و صفات شخصیتی وجود دارند. برخی از این آزمون ها، جز آزمون های عینی طبقه بندی شده اند و دارای تفسیر و نمره گذاری مشخص می باشند؛ آزمودنی یا فردی که قصد ارزیابی صفات شخصیت خود را دارد، با جواب دادن به یک سری سوالات مشخص که بر روی کاغذ آمده، جواب های خود را در اختیار فرد متخصصی که مسئولیت گرفتن آزمون را بر عهده دارد، می گذارد. در واقع نمره گذاری و تفسیر این آزمون ها بر اساس یک روش از پیش تعیین شده می باشد. روایی و پایایی اینگونه از آزمون های روانشناختی بالا می باشد.

آزمون های فرافکن

در مقابل آزمون های عینی، آزمون های دیگری وجود دارد که تحت عنوان آزمون های فرافکن شناخته می شوند. در این نوع از آزمون ها عموما آزمودنی باید به سوالات به صورت باز پاسخ، جواب بدهد. در واقع در آزمون های فرافکن آزمودنی به نوعی به هرآنچه که تمایل داشته است و در پس ناخودآگاهش جای داشته و انکار یا سرکوب شده است را، فرافکنی می کند. تفسیر این نوع از آزمون ها هم به عهده ی روانشناس و فرد متخصص است؛ به همین دلیل ممکن است که این آزمون ها به نسبت از روایی کمتری برخوردار باشند.

آزمون جملات ناتمام ساکس که برای دوره سنی نوجوانی پرکاربرد است، جز همین آزمون های فرافکن می باشد که از آزمودنی می خواهد 60 جمله ناتمام را هرجور که مایل است، کامل کند. فرد با کامل کردن این جملات ناتمام اطلاعاتی را در  مورد روابط با خانواده، دوستان و آشنایان و  فعالیت های جنسی و اطلاعاتی را در  مورد خودش در اختیار درمانگر قرار می دهد. و آزمونگر با بررسی این موارد می تواند بازخوردی را در مورد این موضوعات به فرد ارائه دهد.

در صورت تمایل و با کمک گرفتن از فردی با مهارت می توانید از این آزمون بهره بگیرید.

دریافت رایگان پرسشنامه جملات نیمه تمام ساکس و لوی