دانلود پرسشنامه علل تقلب دانش آموزان

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
4,600 تومان

دانلود پرسشنامه علل تقلب دانش آموزان ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
24
تعداد صفحات:
3
تعداد مولفه:
6
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه علل تقلب دانش آموزان

این پرسشنامه تیک پرسشنامه محقق ساخته است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی علل تقلب در دانش آموزان می باشد.

رسشنامه علل تقللب دانش آموزان دارای 24 سوال و 6 مولفه:

  • نمره گرایی
  • نداشتن انگیزه برای یادگیری
  • دشواری امتحان
  • عادت کردن به تقلب
  • تنفر از استاد یا معلم،
  • جو رقابتی شدید می باشد.

یکی از چالش هایی که معلمان و اساتید دانشگاه با آن مواجه هستند، تقلب گرایی در دانش آموزان و دانشجویان است. نمی توان گفت در همه ی محصلان اما در گروهی از دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف، گرایش به تقلب کردن وجود دارد. اینکه چرا محصلان از تقلب به عنوان راهکاری برای موفقیت یا کسب نمره استفاده می کنند، می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

یکی از دلایل مرتبط با تمایل به تقلب در دانش آموزان و دانشجویان، نمره گرایی است. اگر معیار هوش، استعداد و موفقیت افراد نمره باشد، اشخاص به وسیله نمره ای که کسب می کنند، باهوش یا کم هوش خطاب شوند و ارزش ذاتی آن ها نمرات سنجیده شود، تقلب راهکاری می شود برای کسب نمرات بالا و جلب تایید و نظر دیگران.  نکته مهم در این رابطه، یادگیری است؛ هم معلمان و هم دانش آموزان باید بدانند آنچه اهمیت دارد، میزان یادگیری است و نه نمراتی که فرد در دروس کسب می کنند.

دومین دلیلی که باعث می شود دانش آموزان یا دانشجویان گرایش به تقلب کردن داشته باشند، نداشتن انگیزه برای یادگیری است. انگیزه نیرویی اصلی هر فرد به سمت انجام کار و فعالیت و کسب موفقیت است. وقتی فرد انگیزه نداشته باشد، توانایی برای شروع و یادگیری ندارد.
زمانی که فرد انگیزه یادگیری نداشته باشد، به سمت یادگیری گرایش ندارد و در این صورت فقط نمره برایش اهمیت دارد و نه یادگیری، پس تقلب راهکاری می شود برای کسب نمره بالا و جلوگیری از مواخذه شدن توسط معلمان و اعضای خانواده!

دشواری امتحان عامل دیگری است که فرد را به سمت تقلب هدایت می کند؛ در این موقعیت ممکن است فرد درس خوانده باشد و آمادگی بالایی برای امتحان داشته باشد اما سطح سوالات امتحان آنقدر سخت باشد که فرد برای کسب نمره بالا، دست به تقلب بزند.

جو رقابتی شدید میان دانشجویان و دانش آموزان هم یکی دیگری از دلایلی است که باعث می شود فرد تقلب کند تا از همکلاسی های خود عقب نماند. البته، تنفر از استاد یا معلم نیز می تواند زمینه را برای تقلب فراهم کند، دانش آموز یا دانشجو چون معلمش را دوست ندارد، رغبتی هم به درس او ندارد و فقط به دنبال راهی برای پاس کردن درس است. عادت به تقلب هم می تواند زمینه را برای تقلب فراهم کند؛ فردی که درس نمی خواند و در تمام امتحانش با تقلب نمره می آورد، به تقلب عادت می کند و تقلب را راهی برای موفقیت می پندارد.

در صورت تمایل به ارزیابی علل تقلب در دانش آموزان می توانید از پرسشنامه علل تقلب استفاده کنید.