دانلود پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
29
تعداد صفحات:
5
تعداد مولفه:
8
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
هیوا مظفر نژاد و همکاران
سال ساخت:
1392
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند)

این پرسشنامه توسط هیوا مظفر نژاد ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند) می باشد.

این پرسشنامه دارای 29 سوال و 8 بعد: وفاداری مشتریان، سیستم اطلاعات بازاریابی، محصولات و خدمات، قیمت، کانال های توزیع، محیط فیزیکی، کارکنان، مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند) تایید شده است.

کسب و کار و هر آنچه که به تجارت ربط پیدا می کند، در مجموعه متون مختلف به طرق متفاوت توصیف شده است. هر پژوهشگر یا نویسنده ای تعریفی متفاوت از کسب و کار ارائه داده است و در فرهنگ لغات مختلف این اصطلاح متفاوت تعریف شده است.

به عنوان نمونه در فرهنگ لغت لانگ کسب و کار هر فعالیتی است که منجر به کسب درآمد و پول می شود اما در فرهنگ لغت آکسفورد، کسب و کار خرید همان خرید و فروش و تجارت است.

در حوزه کسب و کار، موارد مختلفی همچون نشان تجاری، بازاریابی، تصمیم گیری مدیران و ... مورد بررسی قرار می گیرد. در هر کسب و کاری مدیران آن کسب و کار ملزم به رعایت برخی اصول و تصمیم گیری در خصوص نام تجاری سازمان خود یا همان برند هستند و باید مجموعه فعالیت هایی را با هدف ارتقای ارزش نام تجاری خود انجام دهند.

نام و نشان تجاری (برند)

احتمالا اصطلاح برند برای شما نام آشناست؛ برند را می توان اصطلاح و نامی تعریف کرد که نشانی از یک سازمان یا کالاست که توسط سازمان یا شرکت به دیگران مشتریان و مصرف کنندگان معرفی می شود و خدمات و محصولات مختلف به واسطه همین برند از یک دیگر متمایز می شوند.

نشان تجاری می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و سازمان ها را به فکر رقابت با یکدیگر بیندازد؛ هرچه نام یک برند، شناخته شده تر باشد، در ذهن مردم ماندگارتر باشد، احتمال وفاداری و تعهد مشتریان به آن برند، افزایش پیدا می کند.

بر اساس نظر پژوهشگر و طراح این پرسشنامه، عوامل مختلفی می تواند بر نام و نشان تجاری تاثیر مثبت و منفی بگذارد؛ مثلا شهرت سازمانی مثبت، تاثیر به سزایی در شناخته تر شدن نام برند دارد.

علاوه بر آن مسئولیت اجتماعی سازمان، کارمندان، محیط فیزیکی سازمان، قیمت هایی که در سازمان برای محصولات در نظر گرفته می شود، کانال های توزیعی، سیستم های مرتبط با بازاریابی، وفاداری مشتریان می تواند بر نام و نشان تجاری برند تاثیر بگذارد.

هر سازمانی باید از مجموعه استراتژی های مختلف در جهت ارتقای نام و نشان تجاری خود کمک بگیرد و برای گسترش نام تجاری تلاش کند. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر عوامل تاثیر گذار بر نام و نشان تجاری (برند) داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای با همین نام استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.