دانلود رایگان پرسشنامه انتقال دانش ضمنی مدیران

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه انتقال دانش ضمنی مدیران ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
26
تعداد صفحات:
2
تعداد مولفه:
2
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

معرفی پرسشنامه انتقال دانش ضمنی مدیران

این پرسشنامه، با هدف یافتن پاسخ به نقش دانش ضمنی مدیران برای توانمند سازی مدیران و در دو بخش که هر بخش دارای 13 سوال است، طراحی شده است.

مقیاس پاسخگویی به پرسشنامه انتقال دانش ضمنی مدیران، از نوع لیکرت می باشد و این مقیاس 5 درجه ای شامل عباراتی مانند، کاملا موافقم، موافقم، نه موافقم و نه مخالفم، مخالفم و کاملا مخالفم می باشد.

بخش اول در این پرسشنامه توسط مدیران و بخش دوم باید توسط کارکنان پر شود.

دانش ضمنی در مدیریت سازمان

برای اینکه یک سازمان و محیط کاری تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد، تاثیر گذاری که می تواند بر زمینه های مختلف باشد که این زمینه ها می تواند در سطح عملکرد خود سازمان، کارمندان و بر سطح اقتصاد و جامعه و ... باشد؛ عوامل بسیاری لازم است. از مهم ترین عوامل در این زمینه می توان به داشتن مدیر و رهبری کارآمد و موثر برای سازمان نام برد. اگر یک سازمان توسط یک رهبر و مدیر کارآمد مدیریت شود، تاثیر گذاری زیادی برای ارتقا کار سازمان و بهبود روابط میان کارکنان خواهد داشت.

علاوه بر موارد بسیاری که می تواند ویژگی یک مدیر کارآمد باشد، از داشتن دانش ضمنی می توانیم به عنوان یکی از مهم ترین عوامل یاد کنیم. دانش ضمنی به اصطلاح و در تعریف عامیانه تر، اینگونه تعریف می شود که دانش ضمنی جزء جدا نشدنی از دانش است. به عبارت دیگر دانش ضمنی نوعی قدرت برای ذهن تعریف می شود. فردی که دانش ضمنی دارد یعنی، در جامعه و در میان مردم، یک سری مهارت ها و تجربه هایی کسب کرده است. به طور دقیق تر دانش ضمنی در گفته ها و اعمال ما جلوه گر است و در تفکرات ما نمود پیدا می کند. خوب است بدانید از دانش ضمنی، تحت عنوان دانش تلویحی هم یاد می شود.

بنابراین در کنار همه ی ویژگی هایی که یک مدیر خوب باید داشته باشد، دانش ضمنی بسیار مهم است اما آنچه مهم تر است انتقال این دانش ضمنی به کارمندان و زیر دستان می باشد؛ چرا که اگر مدیری دانش خود را به دیگران منتقل نکند، ممکن است سطح سازمان رشد کافی نداشته باشد و البته که مسیر توانمند سازی کارکنان به خوبی طی نشود. چرا که یکی از دستاورد های انتقال دانش ضمنی در محیط سازمانی توانمند سازی کارمندان است. مهم است که مدیر سازمان بتواند اطلاعات و دانش خود را چه کتبا و چه به صورت شفاهی در اختیار دیگران قرار دهد و با این کار ترس از، از دست دادن موقعیت شغلی و جایگاهش نداشته باشد.

در بستر انجام کار گروهی و همکاری بین کارکنان و کارمندان، این دانش به خوبی به دیگران منتقل می شود. پس خوب است که از هر فضایی که برای انتقال دانش ضمنی استفاده کرده و امکان رشد را برای دیگران فراهم کنیم. پرسشنامه فوق برای ارزیابی نقش دانش ضمنی در توانمند سازی کارکنان تهیه شده است که با استفاده از آن می توانید، اطلاعات خوبی در مورد این انتقال دانش از سوی مدیران به کارمندان کسب کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه انتقال دانش ضمنی مدیران