دانلود رایگان پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
47
تعداد صفحات:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
PDF

پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت و با 47 ماده سوال طراحی شده است.

نحوه پاسخ گویی به سوالات بر اساس گزینه های بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و بسیار کم می باشد یعنی این پرسشنامه بر اساس لیکرت پنج درجه ای است.

هدف از ساخت پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت، ارزیابی تمایل معلمان برای شرکت در یک سری فعالیت های تعیین شده بوده است.

ویژگی های یک معلم خوب

آموزش و پرورش دو رکن اصلی برای هر انسانی از کودکی تا بزرگسالی است. تا زمانی که فرد کودک است به وسیله ی مراقبان و والدینش پرورش و تربیت می شود و زمانی که به سنین مدرسه می رسد، بخشی از این تعلیم و تربیت و پرورش کودکان از سنین کودکی و نوجوانی که دوره اتمام مدرسه است، بر عهده ی کادر مدرسه و به خصوص معلمان می باشد. معلم بودن که یکی از مهم ترین شغل ها و معلمی کردن از سخت ترین مشاغل است. معلم فردی است که دائما با دانش آموزان در ارتباط می باشد و مسئولیت بزرگی در ارتباط با دانش آموزان در هر مقطعی که باشند، دارد.

یک معلم باید از ویژگی هایی برخوردار باشد. ویژگی هایی که با داشتن آن ها می تواند، الگوی بهتری برای دانش آموزان باشد، چرا که دانش آموزان بیشتر زمان خود رادر مدرسه و در تعامل با معلمان و هم کلاسی هایشان می گذرانند و ناخودآگاه و خودآگاه از معلم خود الگو و سرمشق می گیرند. یکی از صفاتی که معلمان باید در خود پرورش دهند، احساس همدلی و درک دانش آموزان در موقعیت های مختلف است و بعد از آن حفظ صبر و شکیبایی در قبال دانش آموزان خود. اما در کنار همه ی این موارد خوب است که معلم در فعالیت هایی فوق برنامه هم شرکت داشته باشد.

معلمی که دائما به دنبال افزایش دانش خود می باشد و سعی دارد دانش خود را به روز نگه دارد، کمک شایانی هم به خود و هم به دانش آموزانش می کند. معلم می تواند با توجه به نیاز و درک دانش آموزانش محتوای دروس را تغییر دهد و یا مواردی را برای درک بهتر و یادگیری بیشتر به آنها اضافه کند. هم چنین می توانند در پیشبرد برنامه های درسی نظرات و پیشنهادات دانش آموزان را بشنوند و از آن ها استفاده کنند؛ این مورد هم به همراهی و همکاری بیشتر معلم و دانش آموزانش منجر می شود و هم به تفهیم بیشتر دروس برای دانش آموزان کمک می کند.

موارد مختلف آموزشی باید مورد توجه و ارزیابی مداوم معلمان قرار بگیرد و در صورت لزوم تغییراتی موثر در آن ها ایجاد شود. در کنار تمام ویژگی های کارآمد بالا معلمان می توانند در صورت لزوم و اگر مایل بودند در گروه هایی که با هدف بازنگری مطالب درسی تشکیل می شوند، شرکت کنند و نظرات خود را نیز اعلام کنند. پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت نیز برای ارزیابی میزان تمایل معلمان برای شرکت در یک سری فعالیت ها طراحی و تدوین شده است. اگر شما هم معلم هستید در صورت تمایل می توانید از این پرسشنامه بهره ببرید.

دریافت رایگان پرسشنامه تمایل معلمان به مشارکت