دانلود رایگان پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس (30 سوالی)

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس (30 سوالی) ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
30
تعداد صفحات:
7
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
تیلور و کاکس
سال ساخت:
1998
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس (30 سوالی)

این پرسشنامه توسط تیلور و کاکس در سال 1998 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی حساسیت اضطرابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 30 سوال و 4 مولفه:

  1. ترس از نشانه های تنفسی
  2. ترس از واکنش های اضطرابی در میان جمع
  3. ترس از نشانه های قلبی عروقی
  4. ترس از عدم مهار شناختی می باشد.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی می باشد.

اضطراب چیست؟

احتمالا شما هم با کاربرد این اصطلاح در روزمره آشنایی دارید که گفته می شود، در دلم رخت می شویند و یا دل شوره دارم و ..... تمامی این حالات نشان دهنده ی نوعی نگرانی و تشویشی می باشد که ناخوشایند، مبهم، نگران کننده می باشد و برای فرد با احساس سردرگمی و درماندگی همراه است. احساسی که از نظر علمی اضطراب نام دارد.

نشانه های اضطراب

اگر در مواقع مختلفی اضطراب داشته باشیم، کاملا طبیعی می باشد. وقتی فردی مضطرب می شود، نشانه های فیزیکی، روان شناختی و رفتاری خاصی از خودش نشان می دهد. برای مثال، علی اضطراب دارد او در زمانی که مضطرب است، نشانه های فیزیکی همچون، دل درد، جالت تهوع، عرق کردن، لرزش دست و پا و ... را تجربه می کند. این موارد نشانه هایی است که به ما می گویند یک فرد اضطراب دارد.

اختلالات اضطرابی

اضطراب انواع مختلفی دارد؛ برای مثال، یک نوع آن اضطراب اجتماعی است و فرد در موقعیت های اجتماعی احساس اضطراب دارد. باید بدانید که اضطراب مداوم ممکن است زمینه های ابتلا به اختلالات اضطرابی را در فرد فراهم کند و آسیب رسان می باشد. اختلالات اضطرابی نیز انواع مختلفی دارد.

حساسیت اضطرابی یعنی چه؟

حساسیت اضطرابی به عنوان یک اصطلاح جدید، موضوع بسیاری از تحقیقات بوده و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. قبل از هر چیز باید بدانید حساسیت اضطرابی زمینه ساز اضطراب و اختلالات اضطرابی در فرد می شود و می تواند منجر به افزایش اضطراب در فرد هم بشود. حساسیت اضطرابی یک سازه و متغیر مرتبط با تفاوت های فردی می باشد؛ فردی که حساسیت اضطرابی دارد، از نشانه های جسمانی مرتبط با اضطراب می ترسد؛ این فرد معتقد است که نشانه های جسمانی اضطراب منجر به آسیب های اجتماعی، شناختی، جسمانی در او می شود. نشانه های جسمانی اضطراب شامل مواردی همچون، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، سرگیجه و ... می شود. فردی که حساسیت اضطرابی دارد، برای مثال در زمان هایی که مضطرب می شود و تنگی نفس می گیرد، ترس زیادی را تجربه می کند چون اعتقاد دارد که تنگی نفسی که دارد، به او آسیب می زند.

حساسیت اضطرابی مولفه های متفاوتی دارد، برای مثال فرد ممکن است وقتی در میان جمعیت و گروهی از مردم است، از نشانه های اضطرابی و واکنش هایی که دارد، احساس ترس و هراس داشته باشد. شما په طور؟ آیا حساسیت اضطرابی دارید؟ به منظور ارزیابی حساسیت اضطرابی می توانید از پرسشنامه استاندارد حساسیت اضطرابی تیلور کاکس استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس (30 سوالی)