دانلود پرسشنامه خود کنترلی ویلکاکسون

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
1,200 تومان

دانلود پرسشنامه خود کنترلی ویلکاکسون ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
33
تعداد صفحات:
6
مقیاس:
لیکرت هفت درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
ویلکاکسون و کندال
سال ساخت:
1979
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه خود کنترلی ویلکاکسون

این پرسشنامه توسط کندال و ویلکاکسون در سال ۱۹۷۹ در دانشگاه مینه سوتا ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی خود کنترلی می باشد.

این پرسشنامه دارای 33 سوال بوده که مولفه های:

  • خود کنترلی
  • تکانشگری را مورد ارزیابی قرار می دهد.
  • روایی و پایایی پرسشنامه خود کنترلی ویلکالکسون تایید شده است.

برای بهبود و ارتقای سلامت روان، باید تلاش کرد. به همین منظور یکی از راهکارهایی که می توان برای ارتقای سلامت روان خود به کار بگیریم، اکتساب برخی ویژگی های رفتاری و شخصیتی مهم است؛ ویژگی هایی که ما در داشتن زندگی بهتر و سالم تر کمک می کنند. از میان ویژگی های کارآمدی که می توانیم اکتساب کنیم، باید به مهارت یا ویژگی خود کنترلی اشاره کنیم.

خود کنترلی یعنی چه؟

بله این ویژگی با کنترل و مدیریت خود در ارتباط است. قبل از توصیف این ویژگی از شما سوالی داریم، به نظر خودتان تا چه اندازه توانایی در کنترل خود دارید؟ در موقعیت های مختلف تا چه حد می توانید رفتارتان را مدیریت کنید؟ خودکنترلی را توانایی افراد در کنترل و مدیریت احساسات، هیجانات، افکار، تکانه و رفتار معنا کرده اند. افرادی که توانایی بالایی در خود کنترلی دارند، در موقعیت های بحرانی می توانند عملکرد خوبی از خودشان نشان دهند، استرسشان را به خوبی مدیریت کنند و بهترین تصمیمات را بگیرند.

از دیگر سو، خود کنترلی با توانایی گرفتن تصمیمات درست و منطقی در ارتباط است. فردی که از خود کنترلی برخوردار است، می داند چگونه باید احساساتش را بروز دهد و روش صحیح ابراز احساسات و عواطف در موقعیت های مختلف چگونه است. البته لازم به ذکر است، خود کنترلی هرگز به معنای سرکوب یا انکار احساسات و عواطف نمی باشد.

تکانشگری چیست؟

شاید بتوانیم تکانشگری را نقطه مقابل خود کنترلی بدانیم. فرد تکانشگر دائما در حال انجام رفتار هایی است که کاملا بدون فکر صورت می گیرد و عواطف و هیجاناتی را از خودش بروز می دهد که غیر منطقی می باشد. گویی فرد تکانشگر هرگز به پیامد و عواقب کارهایی که می کند، فکر نمی کند.
رفتار تکانشگری در موقعیت های مختلفی دیده می شود و طیف وسیعی دارد. کارمندی را در نظر بگیرد که با حقوق ماهیانه اش باید امور یک ماهه منزل را مدیریت کند اما این فرد درست در همان روزهای ابتدایی که دستمزد خود را دریافت کرده، بیش از نیمی از حقوق خود را صرف خرید خوراکی هایی می کند که کاملا غیر ضروری هستند. به نظر شما رفتار این کارمند جز رفتارهای تکانشگرانه می باشد؟ البته که بله!

با مرور آنچه که در این متن گفته شد، آیا رفتارهای شما تکانشگرانه می باشد یا شما از ویژگی خود کنترلی در سطح بالا برخوردار هستید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر خود کنترلی داشتید، می توانید از پرسشنامه خود کنترلی ویلکاکسون استفاده کنید.